Mingel och Kinarestaurang

På söndagsförmiddagen kände vi för att ta en långpromenad. Vädret var lugnt och vindstilla...som en finfin sommardag i Sverige. Går efter strandpromenaden. Massor av folk ute och söndagsflanerar.
 
 
 
 
 
 
 
 

Hemma igen och äter lättlunch då vi skall med Ålänningarna från Rosaleda och äta på Kinarestaurang i vårt område. Efter maten kändes att något var på gång i min kropp...
 

Nu fick jag ett gallstensanfall igen...Svetten och tårar bara sprutar när jag vrider mig i värsta magplågorna...gubben fick fram en smärtstillande tablett ....pust...nu börjar det ge sig...tröjan var genomblöt av svett...så nu börjar frysa med blött och kallt inpå bara kroppen. Får slita av mig allt och duscha igen...det gjorde jag ju för bara några timmar sedan. Håret blev jättekrulligt...nyss var jag ju nylagd i håret. Suck...
 
Kl 16.30 hämtas mingelgästerna upp hemma av Thomas. Lite Cava och allmänt prat innan vi går till Kinesrestaurangen helt nära oss...4 olika rätter och 1 flaska vin för 2 personer 16,95 euro. Verkligen prisvärt...
 
 
Det finns tydligen jättemånga bra och billiga matställen att besöka. Vi har ju knappt börjat den resan ännu...
 
Kvällen var ung så sedan gick vi till en restaurang med musikunderhållning i Rosaleda området precis där de andra bor. Några nya bekantskaper... 3 st personer till blev vi...totalt 8 st. Trevlig kväll med musik och sång. Vid 22.30-tiden åkte vi hem med taxi...Imorgon  är en ny dag med andra aktiviteter...mer om detta en annan dag.