Varannandagsväder...

Måndag... blåser det värre och värre...vi får njuta av vår nyinköpta blombukett från Citronmarknaden..
samt den fina blomkål till blomkålsgratäng...Här är blomkålshuvudena stora som basketbollar...
Tar det lugnt på morgonen och till slut bestämmer vi oss för att åka till Mercadona och inhandla lite mat för veckan...i brist på att kunna utöva några större aktiviteter utomhus. Det är iskallt i vinden och man orkar inte ens promenera i blåsten...det virvlar runt från alla håll och kanter.

Tar även en tur till Dechatlon vid La Zenia och kollar in lite sportkläder...är riktigt trött på min sport/golfjacka som jag haft i tio år snart och inköpt i Pattaya i Thailand...det är så mycket saker överallt och man måste verkligen ha riktig ork att titta...ibland blir man trött efter bara en hylla...

Hittade bra sportstrumpor som förhoppningsvis inte hasar ner i golfskorna när man spelar...

Till middag blev det torsk med skirat smör och rödbetor och kokt potatis...Gott...då vi var sugna på fisk.

Det blåsiga vädret gjorde att vår TV inte heller ville vara med...det fladdrar och flimrar och hoppar hit och dit...slutar med att vi kollar på två program på play på datorn istället...

Trött blir man iallafall och jag somnar med min ljudbok och snäckorna i öronen. Vaknar kl 04.00 och då var en snäcka kvar och ljudboken slut för längesedan. Till slut somnar jag om en stund...

Kl 07.30 ringer väckarklockan...hoppar in i duschen snabbt...kylig morgon men vädret ser betydligt bättre ut än i måndags...Kl. 09.30 åker vi till Rosaleda igen för att spela boule. Mycket folk idag...ca 45 personer...Idag spelar jag med Kent och motståndarlaget var Alice och Karin. Vi förlorade första ronden men vann den andra... Gubben spelade med tre andra gubbar...de vann också varsin rond vad jag förstår...
Hem och äter lite lunch och passar sedan på att försöka hitta en plats i lä för solen är varm. Vid havet går inte att sitta vid...blåser rakt in och inget lä någonstans.

Vi sitter runt husknuten i vårt område Alameda del Mar och La Calma och njuter solvärmen ett par timmar. Har spolat tillbaka min ljudbok och lyssnar klart på den...Våra solstolar är inte de bekvämaste så efter ett par timmar ger vi upp.


Imorgon skall vi spela golf på Vistabella igen...sent på eftermiddagen...så gäller att ryggen håller till dess...

Ikväll blir det rårakor och bacon till middag...vintermat...och lite TV-tittande om vädret är med oss...
#1 - - Monica Ottosson:

Här vaknade vi till vinterväder igen. Snöar, blåser temp på nollan, riktigt skitväder....

Svar: Usch såg det på väderleksrapporten...trist...vi har i alla fall +18 gr i dag
Annette Waldensten