På G igen...

Natten till söndag släppte febern och jag vaknade på morgonsidan genomblöt...byta sovkläder mm och lyckades somna om en stund. Vi tar det lugnt på morgonen men kände att jag måste ut och röra på lite iallafall. Stegräknaren har ju inte fått jobba direkt i veckan som var...från sängen till soffan och matbordet blir nästan inga steg alls...Trots detta landade veckosammanfattningen på 3.500 steg per dag i snitt (1,7 mil) konstigt nog men då hade vi ju jobbat intensivt i början på veckan...
Tar en tur, söndag, till Citronmarknaden för att bara komma ut och gå en stund...och titta på något annat än väggarna i lägenheten och kika ut från balkongen...några gubbar sprutar gift på ogräset i gräsmattan nedanför...bäst att hålla dörrarna stängda...kände igen "makapären" de hade på ryggen och pumpade ut gift i fina strålar...hmmm. Måndag känns som man vill göra något igen trots att benen är ganska skakiga...Blir en biltur till Mas Amigos för att förnya vårt bilkontrakt som går ut den 7 februari (oj vad tiden går fort). Köper några golfvoucher också...får bli ett nytt försök på Lo Romero till helgen förhoppningsvis.
Fortsätter och kollar runt i olika områden och bl.a. Las Ramblas golfbana...den skall vi också spela på denna perioden...bara jag blir lite piggare. Svår bana med smala fairway och mycket på skrå...och fina villor på bägge sidor...Kollade även in ett litet hak (Harrys) med världens godaste hamburgare som vi åt för ett par år sedan...Stället låg kvar så vi får se om vi testar någon dag när andan faller på...Kikar in i en kinesbutik av många och konstaterar att här finns så mycket av allt att man blir mer än yr...kolla själva.
Tisdag blir det tidigt uppstigning medan det är mörkt...går snabbt upp och det ljusnar otroligt snabbt. Idag är det dags att spela boule/petanc igen. Kylig morgon och jag är rädd att bli kall så jag har på mig två fleecetröjor samt en jacka med fleecefoder...samt vantar. Det blir dock fort varmt så var tvungen att ta av mig jackan...solen gassar för fullt och rejält varmt efter alla kast...Hamnade med ett gäng med damer samt en herre...tre i varje grupp...så vi fick bara kasta 2 klot i varje omgång...först till 13 vinner ju omgången. Den andra gruppen tar den första omgången och vi den andra...Tredje omgången var vi nära men förlorade på sluttampen. Jag kändes mig inte i världsmästarform direkt idag men...kan ju bara bli bättre. Har ju ingen erfarenhet alls som de andra...men man gör så gott man kan...man lär sig lite trix under spelets gång. Hem och äta lite lunch innan vi gör en biltur söderut mot San Pedro och Mar Menor...Gör några avstickare lite här och där efter vägen...Jag känner mig lite frusen men andra gick i badbrallor och badade i havet...Gubben min hade flanellskjorta då vinden är kylen men solen varm...
Nu känns det dock att våren är i antågande på riktigt...och det blir varmare och varmare och snön ett minne blott...Lustigt att just vi skulle få vara med om snöfall i Spanien när det inte snöat på 90 år...och folk här jublade och köpte pulkor...Ja så olika man tycker.