Petanca Torreveija vs Vistabella Golfcourse

Tidig uppstigning då vi skall vara på boulebanan kl 9.45 för att vara med och spela med i Rosaleda Petanca Club. Var endast 9 grader på morgonen så alla tjocka tröjor inkl varm jacka åkte på samt golfhandskar a la vinter...kyliga morgonvindar så inga kläder satt i vägen mer än att det blir lite klumpigt. Man drar ett kort för att hitta sin bana att spela samt sin medspelare...med samma nummer. Jag hamnade i ett glatt gäng med 3 herrar i sina bästa år...Jag spelade med presidenten i föreningen...Han var ju jätteduktig...Jag var väl inte den bästa medspelaren men inte heller den sämsta...Vi hann med två omgångar...Två av dessa herrar spelade även golf så vi hade en del gemensamt..40 st var vi totalt som spelade på banorna som för dagen var helt nykrattade. Många blandar golf och petanc/boule...då golf är dyrt vs petanca som kostar 1 euro per gång till klubben. Här är nu våren på väg på riktigt...vårblommorna börjar blomstra och fascinerande med årstidsväxlingar även i Spanien om än olikt Sverige.
Th hamnade i ett blandad gäng damer och herrar...Kul prova en ny sport/spel igen och inte ansträngande direkt...lagom motion och inte många steg blev det heller...Vi hade iallafall jättekul och trevligt så vi fortsätter och varva med golfen...och pentanca. God lunch intogs på Svensken på Hörnet med Grethel och Rigo...torsk i senapssås samt kaffe...Gott...Trevlig dag i goda vänners lag...
Även fixat tid till fotvård på torsdag em då jag har ont i en tå...nagel som tränger in...början till nageltrång. Lite andra ärenden passade vi också på med innan lunch. Eftermiddagen gick åt till att köra tvättmaskin samt att göra en ny omgång med ingefärs/citronshot...så stegen blev därefter...ja ibland blir det ju bara så...Hushållssysslorna slipper man ju inte när man är borta länge som vi. Onsdag är det dags för Vistabella igen...kände något i halsen som irriterade på morgonen men tänkte det var mest inbillning...
Förmiddagen var strålande väder och vi kunde för första gången sitta på balkongen och njuta någon timme...öppna terassdörrarna och få in lite fräsch och frisk luft i lägenheten. Äter lunch hemma och beger oss till Vistabella i god tid...slår lite slag på rangen och värmer upp...vädret är helt fantastiskt men betydligt svalare än nere hos oss...Banan ligger ju en bit upp i bergen så jacka och långbyxor sitter inte i vägen.
Skulle få två engelsmän i vår boll men de dök aldrig upp...Kl. 14.42 hade vi starttid men inga andra gubbar dök upp...kändes lite ensamt att bara spela två men ändock ok...Jag känner att något är på gång i kroppen...tröttare än vanligt och jag har inte samma ork som tidigare...Första hålen var det segt men sedan lossnade det...Det är ju ändock så kul och vädret fantastiskt...Vi gjorde dock riktigt bra ifrån oss ända till de sista två hålen...då jag kroknade rejält...näsan började droppa som en riktig vattenkran och orken var som bortblåst...
Jag börjar frysa och känner mig allmänt ruggig...halsen svider...och jag mår inte så bra nu... Blev en seg runda då det var mycket väntan vid varje hål...köade upp sig rejält...rundan tog 3 timmar för 11 hål och 7 km senare har vi avslutat dagens runda.
Trevliga dagar och ha lite roligt att göra...behöver man när man är borta länge på långresa...dagarna skall ju fyllas med annat än man gör hemma...Kul att kunna spela både boule/petanca och golf...får se när vi hoppar på canasta också...?? När vi kommer hem skulle vi handla några småsaker men orkade inte ens gå över vägen...Gubben fick handla ensam idag... Försöker ringa Grethel då vi skall spela boule igen på torsdag...äta lunch hos henne samt gå på fotvården på eftermiddagen...Får kontakt via messenger att jag får avboka det hela och Th får åka själv torsdag...Trist att vara sjuk igen...men längesedan jag hade en "bonnförkylning" eller vad det nu är?? Så är läget för tillfället även denna morgon (läs torsdag)...hör ni inget på några dagar har det säkert inte hänt ett dugg mer än att jag måste kurera mig och gubben får det lite långtråkigt...