Rapport från sjuksängen...

Ja allting blir ju inte riktigt som man tänkt sig...Jag ligger hemma i feber, ont i halsen...och mått riktigt dåligt.

Gubben åker iväg för att spela boule på torsdagsförmiddagen och jag blir kvar hemma i sängen/soffan. Meningen var ju att vi även skulle äta lunch hemma hos Grethel efter spelet...

Så blev det nu inte för mig...utan bara Th. Det var långdraget spel idag...så klara sent mitt på dagen...men gick ju ingen nöd på mig annat än att det är riktigt långtråkigt...men svensk tv att titta på och roa sig med är alltid något...och datorn förståss. Efter lunchen hos Grethel kom gubben hem med en matlåda till mig och det smakade riktigt gott...härligt med en så fin vän som skickar hem mat till en sjukling! Då var jag dessutom riktigt hungrig så smakade riktigt bra.

Resten av dagarna har jag bara levt i en diffus dimma med snor, hosta, huvudvärk, tv-tittande... Gubben fixade hostmedicin också för det är riktigt segt i halsen och jag är rädd det fortsätter ner i lungorna. Är ju vaccinerad mot lunginflammation men man vet ju aldrig. Pumpat i mig en massa astmamediciner också så jag är alldeles skakig i kroppen. Kan inte ens hälla upp hostmedicinen själv...
Fredag... Th fixar marktjänsten och har lite uppdrag hit och dit...fixa lite mat och dryck framöver...Skönt för honom att komma ut lite...promenera hit och dit...finns gott om affärer runtikring inom 10 minuters avstånd...
Hade tänkt hoppa in i duschen men inte ens det orkar jag ens tänka på...idag i alla fall. Senare blev det lite fredagsstädning medan jag tittar på...även fönsterna fick sig en omgång...Han fixar även god middag och grejar medan jag har noll energi för närvarande... Tittar på TV hela kvällen och jag är helt slut...sover som en stock. Detta var nog värsta dagen med "flunsan".

Lördag morgon... ...känns som slemmet i halsen håller på att luckras upp lite...skönt att sätta sig upp och försöka hosta upp... Orkar idag i alla fall kliva in i duschen och byta kläder...från topp till tå...riktigt skönt. Tänkte försöka oss på en biltur efter lunch så vi får komma ut lite. Vädret är strålande och 15 grader i skuggan så nu längtar vi ut...Tänkte först om jag skulle orka till vår lokala marknad Playa Flamenca men där tog orken slut direkt...
En gubbe klättrar utanför balkongen i palmerna och hugger ner blad...såg riktigt roligt ut. Ja man får vara glad för det lilla som roar en... Har iallafall fin havsutsikt från soffan...riktigt vackert att titta på...och det glittrar härligt i solskenet... Glad om jag idag lördag orkar ta mig ner till bilen och bara åka runt en sväng...och se oss omkring.

Fått en adress av våra grannar i Ställdalen till deras släkting/syskon som har hus i Torreveija. Idag tror jag vi hittade huset med GPS men den fick lite fnatt innan vi var framme...hoppas det blev rätt nu. Ingen där fn men kanske framöver...
Nu blir det kaffe och lite TV-tittande resten av dagen...skönt att bara komma ut lite. Lite smarriga jordgubbar blir det i efterrätt ikväll...
Avbokat både fotvård och golfspel på måndag på Lo Romero...hoppas man piggar på sig snabbt nu...verkar inte vara meningen att vi skall spela där...alltid kommer något emellan...men skam den som ger sig... Ha en fortsatt trevlig lördag...hälsar vi från Spanien.