La Mata, boule och litet jordskalv mm...

För en gång skull var vi lite lediga en onsdag...ganska skönt ibland med en vilodag lite då och då...Tog en kortare tur till La Mata-marknaden...åkte förbi Grethel och lånade några bouleklot till våra kompisar som kommer ner i morgon...till Orihuela. Blir lite introduktion i den ädla sporten även för dom.

Vår/försommar är riktigt på gång och massor av blommor som hibiskus och mimosan bl.a. som blommar så vackert nu...


Åkte förbi frissan och bokade hårklippning till torsdag samt tittade in hos Rosaleda Fastigheter och letade tips på boende till nästa vinter...kan bli lite kortare turer då...men vi har ögon och öron öppna för alla eventualiteter.

Eftermiddagen tillbringade vi på varsin solstol i vår trädgård...lyssnar på ljudbok och läser...skönt att bara vara ibland.

Tyvärr infann sig inte John Blund när han skulle så jag höll aldrig på att somna...kl var över 02.00 innan jag slocknade och sedan har man väckarklockan på ringning...tidigt.

Dags för boulespel igen i Rosaleda...Blev en konstig lottning denna gång...Th och jag blev motspelare i samma runda...jag hade en ryss som medspelare som heter Ivan och Th spelade med Mona för tredje gången tror jag...

Nu blev det knixigt då TH och jag har samma typ av klot och syns ingen större skillnad så tur vi lånat andra klot av Grethel...så Th fick låna dom. Mona hade nästan likadana som mina men betydligt lättare så blev knepigt värre vem som var "inne"...Dock knep Ivan och jag första omgången och Th och Mona den andra...1-1 så det kändes helt ok..

Passade på att prova att "skjuta" lite också...när man inte saboterar för hela gruppen...svårt men kul. Man måste kunna skjuta om man skall ha en chans att komma vidare så småningom...räcker inte med att lägga kloten bra. .

Hade lite tid emellan besöket hos frissan kl 13.00 så vi satt vid havskanten och tittade på havet samt åt en enkel smörgås till lunch och vatten...Idag är det varmt så det drar mycket vatten...annars får man kramp i benen.
Kl 13.00 är jag hos frissan i Rosaleda och får höra att det varit jordskalv några timmar tidigare... Vi som just hade pratat om vilka stenras och vatten som urholkat delar av kusten. Vågade oss inte nära kanten heller...så tur var väl det... Jordskalv är ganska vanligt härnere...tyvärr. .

Här en bild före klippning...nu är jag rejält korthårig... .

Att klippa sig hos denna duktiga "frissa" kostade 10 euro så inte är det dyrt heller och en mycket duktig frisör...spanjorska som pratade jättebra engelska...bra omdöme av flera vi känner och det var helt rätt känsla...En permanent kostar 40 euro med klippning, permanent och läggning så det är ju nästan värt att resa hit på kortsemester och ha resan betald. .

Hela kustkanten har nu invaderats av husbilar och "plåtisar"...svenskar, danskar, finländare och norrmän om vartannat...Ser superhärligt ut men de stod farligt nära den urholkande kustremsan...annars blev man ju rejält sugen på att plocka ut husbilen när vi kommer hem...


Snart är vi normader igen och på resande fot under sommaren med våra golfklubbor...Fått tips på nya för oss och trevliga golfbanor med ställplats.

Så härligt att ha detta att se fram emot även om det dröjer någon månad...men vi skall ju hinna landa ett slag när vi kommer hemma...