Dagarna går fortare och fortare...

Inte helt enkelt att komma ihåg vad vi gjorde för ett par dagar sedan...ålderstecken kanske? Torsdag morgon spelade vi dock boule som vanligt...Hamnade i en trevlig grupp där vi hade kul och trevligt...boule är verkligen trevligt oavsett hur det går och man träffar nya människor varje gång då man lottas in i en grupp. Vi skulle behöva röja i lägenheten och tvätta men hade ingen lust...vardagsbestyren kan vänta...

Vi tog bilen istället till San Pedro där vi tog en sakta promenad och njöt av den varma solen...lite fikasugna...så fika och delade på en cheesecake i solskenet...Gubben vant sig redan vid sina progressiva glasögon...jättebra. Åkte förbi G med sällskap och kollade läget framöver...Sorry G att vi väckte dig sen eftermiddag...

Fredag hade vi bestämt med gänget att vi skulle ha boulespel på eftermiddagen kl.15.00 med gemensam middag efteråt på La Rosaleda...Dock var fredagsstädning ett måste och tvätten kan inte vänta längre...Fixat nu.

Som alltid är det trevligt att spela även om spelet varierar...Har köpt nya klot som passar min hand...så nu är det bara att "köra in sig" på dessa. Ligger bra i handen och det är viktigast...Måste dock känna av lite hur de går...

Vi var sammanlagt 8 st med Rigo från Norge och vän till G bl.a. sedan länge...och våra svenska vänner. Delade upp oss i två lag...Två damer mot två herrar...kanske inte var den smartaste idén så här i efterhand. GM och jag fick "däng" av J och Rigo...som är en mycket van och duktig spelare...i båda omgångarna.


Sedan blev det lite "uppvärmning" mellan omgångarna...fast varmt var det ju redan men detta blev invärtes medicin...inbillar vi oss i alla fall.

Nästa omgång blev med respektive "looser" och då fick vi möta gubben med J nr 2...Ja det gick ju sådär då även i den omgången...slutade nog 13-7...tror vi...

Nu är kl redan 17.00 så bord är bokat på La Rosaleda restaurang mittemot GM bostad. Dagens rätt var fish and chips...och inget jag vågade mig på. Hade nytt gallstensanfall i onsdag kväll och natt...fy fasiken vad ont det gör. Jag fick ta en Ceasarsallad...inte särskilt god...lite sallad i botten...5-6 små bitar kyckling och resten brödkrutonger och baguette till...då vi sällan äter bröd heller...men vad gör man...inte blev jag mätt heller...men det gör ju föga då man har en del att ta av...Lite avslutning hemma hos G med Cava...och lite mingel. Sedan blev vi så fint hemforslade av våra vänner till LaMata...Ja det är nog dags nu för mig att börja köra bilen vi hyr då vi ju har full försäkring...men är ju van vid automat...och inte manuell växel...


Vanlig frukost dock...men tråkig youghurt som bara smakade essens...men bäst före datum var 19/11 så var väl dags nu. Köptes första kvällen härnere där vi landade sent i lägenheten. Persimon (kaki) samt granatäpple till och ett ägg...samt kaffe förståss...

En sväng till Playa Flamenca i Orihuela för att kolla in några saker...Th hittade en ny och REN keps och lite kallingar...jag en väska för 5 euro. Ibland är det riktigt billigt. Annars inget av intresse...för oss i alla fall...förutom kaki och potatis.


Hem och äta lunch och sedan vila en stund på vår solterass men vinden kom från fel håll idag så det blev ganske kallt. Vilade en timme innan vi åkte till Dechatlon igen och kollade vinterjackor mm...Gubben hade tur...han hittade en för en bra slant...senast var det i Vietnam för 7 år sedan...så det var dags nu...Då kostade en jacka Nothern Face 250 kr...så han är dyr i drift min man...haha

Fortsätter och kollar andra butiker men inget för mig...men till slut...på Pridemark...hittar jag en jacka som passa mig perfekt...vardagsjacka ganska lång och värmande foder...30 euro...så kände mig helnöjd och gubben med.

Lördagsmiddagen blev fläskfile med hemmagjord svampsås och råstekt potatis...rödvin därtill...Gissa om det smakade gott...mums...

Imorgon är det bouledags och försmak till flaskspe som går av stapels sistasöndagen i varje månad...dvs man vinner vinflaskor om man lyckas med boulespelet...så där är det väl riskfritt...men kul och trevligt blir det alltid...hur som helst...

Snart är det dags för Så mycket Bättre...så vi lever ju ungefär som hemma fast lite varmare och lite enklare med det mesta...och ibland blir det lite krångligare...Ha en fin kväll...