Vistabells golfcourse...

Onsdag förmiddag används åt de vanliga göromålen vi alla behöver som reser och är borta länge...Promenerar till LaMata-marknaden helt nära oss så vi slipper bilen...Vi behöver handla lite frukt och grönt som alltid och här finns att välja på. Granatäpplen börjar mogna nu och persimon/kaki likaså. Gott att ha i youghurt på morgonen...Vi träffar på diverse bekanta på både dit och hemvägen.

Halv tolv måste vi vara hemma igen för att äta lunch och plocka ihop våra golfattiraljer...klär ut oss till golfspelare och beger oss mot Vistabella Golfcourse, vår favoritbana...tidigare i alla fall. Vi spelar idag med några av våra vänner i Torreveija. Slår oss varma på rangen och det kändes inte alls bra...hmm...idag är jag inte alls i form...och alldeles för trött i kroppen efter all gympa och boule mm...tar på krafterna på en gammal kvinna...vi kollar stimpen på green...idag rullar det tämligen sakta...

Kl 14.15 har vi första utslaget och Marschall åker runt och surrar hela tiden och frågar vilken tid vi skall gå ut...jobbigt när de jagar en...man kan bara göra sitt bästa. Vi bestämmer alla fyra att spela från rött för att snabba på spelet. L och jag åker buggy och gubbarna J och TH går...

Nej ingenting kändes rätt idag någonstans...jag slog både kors och tvärs...missade enkla slag och näää...det är inte min dag...och jag kunde knappt hålla reda på mina egna slag...luftslag och slog i backen...nej idag var det knappt kul att spela...fast vi hade trevligt i bollen. Det var lite folk på banan och Marschall bara kollade en gång att vi låg i tid...enligt deras schema och utslagstid...Ryggen värker och jag orkar knappt ta mig runt de 11 hålen som gällde idag...bestämmer oss för att vi måste...i alla fall jag... ta en vilodag torsdag för att hämta igen nya krafter i kroppen.

Tar lite fika/öl och vatten när vi var klara på klubben innan vi skiljs åt. Det är nästan mörkt när vi kommer hem till lägenheten och pustar ut. Lite lasagne till middag och lite bröd och ost...lite rödvin...Trevlig dag men jag är besviken på mig själv att man kan vara så usel spelare...men bara att ta nya tag...Man blir aldrig klok på golfspelet...

Torsdag skulle vara vilodag...pyttsan...jag måste fixa min hårbotten som blir värre och värre...sedan måste ju städa och tvätta lite också innan vi beger oss ut på liten biltur. Åker förbi G och bestämmer lite datum för olika aktiviteter...när alla kan och är lediga. Inte det enklaste.

Åker till Saltsjöarna och tittar runt och vädret var lugnt och stilla...vacker sjö. Handlar lite igen...och åker till min fotvårdstjej för medicinsk fotvård. Hon är superduktig och det kostar 30 euro...jag har riktiga problem med mina fötter annars kan jag knappast gå...och det har varit nära nu...stortånagel som växer in i stortån..ajajaj. Underbart skönt att bli av med dessa besvär.


Har fått lite tips på fotgymnastik för att stärka upp fötterna så de inte ger upp helt. Jag måste fixa fotbäddar när jag kommer hem igen...Nu har jag väntat 4,5 år på mina förra och de är visst inte klara ännu så jag får välja ett annat alternativ. Hoppas på bättre tur nästa gång...Tills dess kanske vi hörs i alla fall lite tidigare...Ha en fortsatt bra dag.