På bättringsvägen...jippi...

Ja efter några fasanfulla dygn och vecka går det nu snabbt framåt...
Vänskapsmatchen som vi inte kunde vara med på och spela startade med 40 lag...och vi var så klart nyfikna på att titta på som åskådare...och heja på Rosaleda Petanca vs Torreta.
Sagt och gjort...jag måste komma igång igen efter alla tråkiga saker...Vi tog oss till boulebanan...och genast blev gubben haffad och fick hoppa in i ett lag på tredje rundan då det uppstått missförstånd med tiden. Th fick ta Johans plats i laget då de förlorat en omgång och vunnit en...dessutom var mat beställd och betald...så den fick han på köpet...(klart de gör upp senare om detta när vi ses nästa gång). Kom ju på att jag kanske skulle hänga på för att få i mig lite mat...då jag inte knappt ätit något på en vecka...det var ju helt ok...och jag betalade min mat på plats...Vi var 81 personer sammanlagt med mig då... Och äntligen kunde jag äta...en rejäl portion lasagne...sallad och jättegott bröd till...samt vin...och jag lyckades dricka ett glas rött vin som jag inte gjort på bra länge nu...Endast vatten och juice har varit möjligt förut.
Vänskapsmatchen avgjordes till Rosaledas fördel...41 vunna omgångar mot Torretas 19 st...Bästa mixlag i Rosaledas klubb blev Anders och Ulla som hade bästa resultatet...Stort Grattis... Nu är jag ju så slut i kropp och knopp...kändes som jag flugit två varv runt jorden... och vi gick hem genom gatorna och lyckades fått ihop dryga 5.000 steg så kändes som att nu är jag på G igen...tack och lov... Tvungen att sitta upp till kl 23.00 dock då min medicinering följer ett visst tidsschema...och klockan 07.00 måste jag upp igen och ta nya mediciner...men mer än väl värt det... Ha en fortsatt trevlig fredagskväll alla...och programmet i Blogg.se fortsätter att j-las så alltid är det något...Håll tillgodo...Det går inte att rätta till fn...sorry!!