Sanering pågår i lägenheten och Flaskspelet...och fin söndag i Torre...

Ja äntligen har vi orkat ta tag i sanering av vår lägenhet...plasta in soffan...täckt med lakan...stoppat in alla kuddar med dun...täcken mm i plastsäckar och förseglat...

Hoppas att det hjälper någorlunda i alla fall...innan vi åker härifrån om ca 14 dagar...

Innan vi skred till verket så medverkade gubben vid söndagens flaskspel på boulebanan...3 omgångar med nya medspelare/motspelare varje gång. Inget jag ens orkat medverka i ännu så länge...orkade ta mig banan efter en lång vilomorgon...och det blir lite varmare ute...

Alltid kul även bara att titta på...även om det suger i boule/golftarmen...men inget jag orkar genomföra idag...Jag kan ju inte ens hålla händerna stilla och än mindre lägga eller skjuta...jag bidar min tid...

Hyfsade resultat på boulen och Ulla vann hela tävlingen med många poäng...Strålande väder och solen skiner från en klarblå himmel...vad mer kan man begära...när man ser alla vinterbilder mm från Sverige.

Vi är definitivt på rätt plats i livet nu känns det som...och vi har tagit till oss den spanska "manjanamentaliteten"...ingen stressar...allt tar sin tid och allt har sin gång...i spanskt tempo. Känner man för att parkera i en gathörna...så gör man det här...

Som grädde på moset och för att jag skall få komma ut lite mer tog vi oss in till stan...flanerade bland alla söndagslediga...äter en glass...tittar på folk och bara njuter av solen som värmer gott nu och av att vara i Torre och få ta del av allt här.

Även de flesta affärer har nu stängt även på söndagar nu då en ny lag just trätt i kraft...även de stora butikerna i La Zenia och Habaneras...det är bara lugnt och skönt och mat har vi hemma i kylen...äter när vi är hungriga... Har även börjat på en spansk kurs på internet...ungefär som en pekbok med bilder och text...bilderbok för vuxna...jättekul att lära sig nya saker hela tiden... Hasta Pronto...