Boule, Yrsel..och trevligt fikabesök...

 
Startade upp med boule på Rosaleda Petanca...blev lottad på bana nr 9...toksvår bana och kloten gick hur som helst...iallafall för en oerfaren. Inte riktigt klok på hur det rullar... Blev 3 personer i vårt lag och var väl tur med 2 oerfarna damer och en rutinerad ordförande i föreningen...Efter ett par snabba ronder var jag toksnurrig i huvet...helt tappat fokus...kunde ej hålla räkningen eller kände igen kloten..
 
Dessutom hade jag glömt min magnet till boulekloten. Låg i fel jacka...och det blev så mycket böja framåt och uppåt...och inte riktigt vad jag borde göra just idag...med Kristallsjukan...så det gick som det gick...alla banor började rotera... och jag fick hålla i mina medspelare och ta mig till bänken...inte alls kul...Det är som det är...jag har ingen kontroll överhuvudtaget på detta och kristallerna lever sitt eget liv. Jag får bara följa med i yrselns virvlar...och det är tufft nog för en person med kontrollbehov...och jag kan inget göra än att följa med i yrselvågorna.
Gubben fick leda mig hemåt...i sakta mak...jädrans kristaller...så tur vi bor nära...så det ordnade sig.
 
Vädret är helt fantastiskt...och vi fick sitta och njuta i vår trädgård av det fantastiska vädret som vi fått uppleva ett par dagar...kan knappast bli bättre än så här...strålande sol...vindstilla och + 25 grader...till skillnad från förra året då det snöade för första gången på 91 år...vid samma tidpunkt.
 
Runt kl 14.00 anlände vårt fikafrämmande som är helt nya bekanta som vi träffade i somras på Wäsby GK...dagen innan vi skulle fira Alinas student...vårt barnbarn. Vi stod med vår husbil resp Birgittas och Hans-Eriks Plåtis...på golfklubben. Fick kontakt och hade så mycket att prata om att samtalen aldrig ville ta slut...och bytte adresser, mailadress, mobilnummer mm och bestämde att vi skulle ses igen på Gotland och spela golf mm. Kände att vi ville hålla kontakten...
 
 
Ödet ville annorlunda och vi hade fullt upp på var sitt håll...med än det ena och än det andra...men hela tiden alltid haft kontakten...Ja men vad fasiken...vi får väl ses i Spanien och Torreveija...Igår var det dags...de hälsar på oss i sin Plåtis och samtalsämnnena fortsatte där vi slutade förra gången...i början av juni 2017...Jättetrevligt...Hoppas vi får till någon mer träff och golfrunda också framöver och fortsätta vår bekantskap på ett eller annat sätt! De bor i Ängelholm men är mobila som vi...i Sverige iallafall och vi älskar Gotland alla fyra.
 
Resten av dagen fortsätter vi njuta av det fortsatt fantastiska vädret och vi stormtrivs här i vår hyrda hus...Gubben lagar middag på kycklingfilé...och vi somnar gott efter en supertrevlig dag...trots Kristallerna. 
 
 
 
 
 
#1 - - Monica%2520Ottosson:

Vilken otur du har med kristallerna, jag har ju erfarenhet. Har du inte fått ngn rörelse som du kan göra själv?
Jag brukar slänga huvudet från sida till sida och sen sova med huvudet högt så brukar det ge sig efter ngr dagar.
Håller tummarna att det går över snart, för det är ingen hit.
Kram Monica

Svar: Tack för tummarna...jag det är lite svajigt mellan varven om än lite bättre...har inga speciella övningar...tyckte aldrig det hjälpte särskilt när det gjordes hos läkare. Försöker inte göra så häftiga rörelser utan ta det lite försiktigt. Det är verkligen ingen hit .
Annette Waldensten