Ingen bil och Kristaller och Svensken på hörnet...

 
Igår var dagen D då vi skall lämna tillbaka vår hyrbil på obestämd tid...en stor utmaning när man är van vid annat...
 
När jag stiger upp på morgonen så är jag toksnurrig i huvudet...Kristallsjukan har slagit till igen...länge sedan men jag känner genast igen det. Får ta det lugnt ett tag...hoppas det lugnar sig. Jag får hålla mig i väggarna så jag kommer på rätt köl...Det blev lite lugnare framåt förmiddagen...
 
Försöker handla upp så mycket vi kan...av mat och vin och vatten. Vattnet i kranen vågar vi inte dricka och filtret som är installerat läcker så den kranen är inget vi kan använda...

Åker hem och äter lite sopplunch då middagen kommer att bli rejäl. Därefter tar vi en sväng till Mercadona och handlar lite till...stora tunga vattenflaskor mm. Tittar in på Sell2Go som hyr ut lägenheter då jag fått ett meddelande om vi ville se en lägenhet till som vi tyckte såg bra ut...Försökte få ihop något nästa vecka mellan alla våra aktiviteter...så får vi se!
 
Nu var det dags strax att köra bilen in till Torreveija och lämna bilen...nu är jag tokslut och trött på yrseln så Th får åka själv och lämna bilen och gå ifrån stan...
 
Tvungen att vila mig en stund och ta det lugnt...Kl 17.30 har vi ett bord bokat på Svensken på Hörnet som vi bor alldeles nära denna gång så tur var väl det...Mötte upp vår än G utanför...mycket folk och många boulare... Maten idag som kostar 11 Euro bestod av bl.a. grillade Gambas, musslor eller sill och nubbe...Till varmrätt sjötunga med hummersås och mos på planka eller Pepparstek bland annat...Vi damer valde ju sjötunga och gubben min en rejäl pepparstek. Desserten fruktsallad eller Irisch coffee ...Alla valde det senare...och inte hade det snålats med whiskyn precis...Superdupergott...godaste vi ätit på länge...Mumms...
 
 
 
Lördag morgon vaknar vi till strålande sol...jag känner fortfarande av yrseln men lite lugnare idag men jag måste ta det lite "piano"...Sitter på vår underbara solterass ända fram till lunch och bara andas och njuter av det helt fantatiska vädret vi har idag...
 
Runt 25 grader i solen och alldeles vindstilla så en helt magisk dag...och vi stormtrivs i vårt boende...Allt är perfekt...så vi är mer än nöjda.
 
Efter vår lunch med kycklingsallad så försökte vi oss på en promenad i sakta mak...för att gå fort fungerar inte helt enkelt...när inte kristallerna är på plats...
 
 
Lite normalt vardagsliv mitt i allt...tvättat och gubben fixat lite extra styrketår med ingefära och citron för att stärka upp hälsan...inte så gott men nyttigt...
 
Promenerar efter havet in mot stan och Los Locos...Vädret är helt magiskt och vi njuter i den varma eftermiddagssolen med lite fika mm..,
 
 
Gubben fixar en god middag med Solomillo = Fläskfilé och trattkantarellsås...rostade grönsaker och blomkål...sallad...Gottgottigott...Svampen hade vi med hemifrån och var torkade...plockade i Ställdalen.
 
Tidig kväll då mitt huvud inte är riktigt med på noterna...Får hoppas på imorgon att det lugnat ner sig...Vila och sova är väl vad som behövs...