La Marquesa och Petanca boule

 
 
 
 
 
Till onsdagen hade jag bokat årets första golfrunda via nätet på La Marquesa i Quesada...Ville spela mitt på dagen då vädret skulle vara ca 20 grader och det passar perfekt. Dessutom är banan enkel att gå och man behöver inte köra golfbil utan kan dra en vagn med klubborna...

Vi tog god tid på oss och anlände ca 1,5 timme innan för att checka in och få ordning på alla grejor. När vi skulle betala för spelet kl 13.14 var man tvungen att spela 18 hål denna tiden på dagen och det hade vi varken ork eller tid till.

Motionen har inte varit särskilt ihärdig under den 1,5 månad vi varit hemma i Sverige. Glashala gator och trottoarer mm har inte gjort konditionen bättre direkt. En början var ju att i alla fall börja gå runt 9 hål...ca 5 km. Att vila sig i form är ingen bra motionsform...

Hmmm...vad gör vi nu...kan ju inte betala för 18 hål som kostar 89 Euro heller och hoppa av efter 9!! Vi ville fundera en stund hur vi skulle göra...När vi kommer tillbaka hade han fått ett återbud och lät oss slå ut kl 13.45 i alla fall efter ett återbud. Med i vår boll fick vi också med en engelsman James...mycket trevlig och stilig herre.
 

Ungefär lika ringrostiga som vi efter allt julmat och avsaknad av motion...men trevligt hade vi i bollen och tog det inte så blodigt denna gång...Vi gick banan runt på dryga 2 timmar och en hel del väntan på en fyr-boll framför. De slog både kors och tvärs... Jag hade en "högerdag" då bollarna ville dra sig ditåt och inte hunnit ställa in kroppen och knoppen riktigt efter vårt uppehåll...Blev väl en högst ordinär runda och vi klarade skamgränsen i alla fall. Riktigt trött i ryggen och knän...men bara att kämpa på nu till säsongen hemma och komma i form. ...

Väl hemma fick vi strax besök av Janne och Lill som ville se hur vi bodde...då de reser hem imorgon...Lite fika och vin halkade ner...De tyckte vårt boende var fint precis som vi tycker. Tidig TV-kväll ...i soffan. Soffläget var vi lite värda iallafall.
 

Torsdag morgon är klockan på ringning ca 07.30...vaknar ändock tidigare...sovit dåligt...Nu är det dags för årets färsta boulerunda också...blev dock lottad med medspelare Rigo...skönt...någon man känner...Rigo är pålitlig spelare...för det mesta...men idag var inte heller vår dag...medspelarna har stor respekt...även jag...tänker att jag lägger då jag fick Lillen att börja med och R skjuter...sagat och gjort...mina klot hamnade helt ok...motspelarna lägger ganska nära...men min medspelare skjuter bort mig...haha...så kan det bli...Vi förlorar båda ronderna...och det gick snabbt...men vi kämpde tappert. Kul är det och det är det viktigaste...
 
Min gubbe kämpade tappert i två timmar...mot några av de bästa och de vann varsin rond efter 2 timmar...boule är lika obegripligt som golf.
 
 
Grethel följde med oss hem på lite förmiddagfika...kollar in vårt fina boende...Ja vi trivs verkligen på denna plats med närhet till allt...centrum, havet, bra restauranger...fina vänner och allt. Har knappt varit hemma dock när det är ljust så vi vet inte riktigr hur omgivningen ser ut...men några meter från oss finns ett fint poolområde med sol hela dagen..så mer får vi utforska en annan dag.