Återbesök på Salud, La Mata-marknad och den krassa verkligheten...

Morgonen startade med ett telefonsamtal från vår hyresvärd...efter att jag skickat bilder från vår lägenhet och hur verkligheten ser ut...och hur det ser när man hyr ibland...Vi har ju packat ner våra sängkläder i plastpåsar av en anledning...mögel, fukt, urin, och ev. fekalier... mensblod eller vad vet vi??
Enda vi vet att vi inte kan använda dessa och tvingats att köpa nya täcken, kuddar och lakan mm för att överleva i "skiten". Dessutom är det fuktskadat under diskbänk så där luktar det mögel bl.a...och i badrum...Vi vädrar och försöker lufta så mycket det går...

Vi har stoppat in allt i sopsäckar mm och tejpat...får att undgå detta...samt dunkuddarna i särskilda påsar... Tyvärr har vi ju som sagt drabbats av den iskyla som råder även i Spanien...men det kan ju ingen hyresvärd hjälpa hur vädret ser ut.

De tog kontakt med de som äger lägenheten och de har lovat att sanera lägenheten för nästa hyresgäst med allt men tyvärr inte tagit sitt ansvar...Sura och dyra pengar...vi betalat...för detta boende för att vi skulle få det bra!

Nu blev vi i alla fall av med skiten från täcken mm så det går ju framåt i alla fall...

Nästa sväng var återbesök på Salud/VC för uppföljning av mina lungor mm...så det blev nästa anhalt...De vill ju helst att man använder tolk...men jag försöker haka på språket och lär mig ord jag behöver säga...och låtsas att jag kan mer än jag kan. Syresättning i blodet OK nu och lungornas pipande och skrikande har lugnat ner sig...

Nu blev det La Mata-marknaden innan lunch...och fixa med lite blommor och frukt och grönt...Jag är inte särskilt stadig på benen ännu men det går sakta framåt...och händerna skakar av alla inhalationer...

Lyckats i alla fall med att gå mellan 5000-7000 steg varje dag trots min astma...så det är ju alltid något...men då blir jag rejält trött och kroknar framåt kvällningen...

Mycket vila behövs...och nu börjar vi ju inse att jag aldrig kommer att orka en golfrunda denna period när vi är i Spanien...det får anstå...till senare tillfälle.

Idag har jag i alla fall tagit mig till boulebanan för lite träning...Spelade med Astrid idag och motspelare Gun och Irma...jättekul och trevliga omgångar...våra motspelare vann första omgången till slut men det satt långt inne. Jag försökte mig på att skjuta mm och det lyckades några gånger...så spelet går ju framåt för mig i alla fall...kul!

Andra omgången blev också en långvarig historia och när det stod 9-9 efter 2 timmar var vi tvungna att avbryta...då alla gått hem och klubbhuset håller på att stängas...Jättekul och trevligt hade vi i alla fall...så alla var nöjda och glada.

Eftermiddagen tillbringades i soffhörnan och jag är helt slut i kropp och ben...behöver vila...Sedan blev det lite matinköp mm och TV-soffan igen...