Väntans tider och leva med Psoriasis...

Vår hemresa gick mycket fort och snabbt...dock trist mottagande av det sämsta väder man kunde tänka sig...och till slut hittade vi vår chaufför i snöyran.

Om det inte varit för att vi nu går i väntans tider på att få tillträde till vår lägenhet och lagfart på den så skulle det vara extra tufft att komma hem...men den som väntar på något gott...

Jisses så vi längtar nu efter ett eget boende efter alla turer som varit med allt...i olika hyresobjekt...Det har bara sugit musten ur oss totalt nu...att det aldrig kan fungera tillfredsställande?? Hålla på och köpa in sig på basic utrustning har vi hållit på med tillräckligt många år nu...så det blev droppen denna gång.

Nu eller aldrig skall det ske...och vi har funderat några år också...innan vi tog steget..för att En plats i solen...skulle bli vår verklighet till slut. Många turer med mäklare som visat olika bostäder har vi gjort under åren i Spanien...

Hoppas vi slipper längta så värst länge nu...Dock står i vårt kontrakt senast 30/4 2018...av olika orsaker. Den som säljer kan inte lämna bostaden snabbt...men vi lever på hoppet. Vår jurist gör allt hon kan för ett snabbt tillträde. Alla pengarna är överförda så nu väntar vi...

Vädret är jättetrist, kallt och ruggigt och efter någon vecka hemma i Sverige så börjat ju direkt min psoriasis göra sig påmind igen...tänk att det kan gå så fort in i verkligheten igen...det kliar så f-bannat så man håller på bli tokig...och börja kladda och kleta med alla salvor och krämer här och där...

Jag skall egentligen inte klaga då jag vet att många har de så mycket värre än mig på alla plan...men detta är ju min verklighet dygnet runt...och jag för en ständig kamp mot denna autoimuna sjukdom som är kronisk...

Som tur är har forskningen gått framåt de senaste åren och salvor och krämer av så mycket bättre än bara för några år sedan. Det finns god hjälp att få på Psoriasisförbundet som alla har tillgång till och mycket bra och kunniga läkare...

Dessutom är vågen inte på vår sida längre...så igår startade vi om och skall köra en ganska sträng diet och framåt...ett slag tills vi kommer i fas igen.

När vi var sjuka i Spanien kom allt på skam och min kropp totalt vilsen...jag längtade efter salt och socker hela tiden och kroppen fick det den ville ha...men det var ju inget vidare för vikten. Första veckan kunde jag inte äta alls så då ramlade kläderna nästan av...men det går väldigt fort när man äter fel. På 3-4 veckor lyckades jag gå upp 3-4 kilo...och snabbt gick det...ingen motion...ingen boule och ingen golf eller promenad...förödande för oss...istället för runt 10.000 steg blev det ca 50-100 steg

Ja så är livet...upp och ner men från igår skall vi genomgå ett riktigt reningsbad både på ut och insidan. Till vår hjälp använder jag Matdagboken på nätet. Den bästa sajt man kan tänka sig och få kvitto på att det fungerar. Håll tummarna nu.

Idag är det Vårdagjämning och vi väntar alltjämt på våren...