Boule på Rosaleda...och besök på Zenia Boulevard

Trevlig tisdagsboule på Rosaleda...och jag fick spela mot min Th...och Lisbeth. Jag hade Gun som medspelare vilket var en bra combo...men första rundan missade vi med 8 mot 13 men hämtde igen alla fall i andra rundan då vi vann med 13 mot 2...

Spelet höll på i 2 timmar så det blev en långdragen seger...Var kul att spela idag och försöker lära mig att skjuta allteftersom men mina klor är lite för lätta så svårt tt trycka bort andra klot mer än att knuffa lite.

Därefter en tur till en Bodega på vår gata...Bodega Rivera...där fanns det att välja på...tunnor med vin, veromouth och gud vet allt...
Efter spelet åkte vi till Decathlon för att kolla in klot men blir inte riktigt klok vad jag skall...mindre omkrets men mera tyngd...provade och provade men inga beslut kunde tas. Th köpte även lite tröjor då hans garderob börjat tunna ur rejält sedan Thailandstiden så det blev en ny kolletion på fem stycken...jag nöjde mig med ett linne.

Kenneth letade byxor han köpt där förut men hittade inga storlekar som passade. Nu är vi rejält hungriga så vi gick på Hälsocafet med vegatariska rätter...Blev en tortilla och en vegetarisk pizzabit...hyfsat gott.

Ny blir det Primark för hela slanten men där hittade vi inga kläder alls vi ens kunde tänka oss...korta och breda tröjor...njaa...detta är nog inte vår affär längre. Får nog prova lite andra varianter eller också var vi ej på köphumör alls idag...Kanske en annan dag...