Storstädning, frissan och långpromenad

Gårdagsmorgonen var gubben rejält kraxig i halsen. Hade tänk åka och spela boule på förmiddagen i Rosaleda men det var inte att tänka på...Jag har börjat pigga på mig någorlunda och började nu se mig omkring med allt man borde göra i lägenheten. Tyvärr känns ju stämbanden irriterade...vill verkligen inte gå igenom detta igen. Hes och kraxig...blåsa och bubbla i glasrör 10 gånger per dag...varje vaken timme och träna rösten med olika övningar...Får se vad det blir nu...

Dammtussarna virvlar runt, lakan och kläder måste tvättas. Livet har stått tämligen still någon vecka förutom att man måste äta och sova. Maten klarar ju gubben mer än bra och sova gör jag så gott jag kan.

Sagt och gjort fram med dammtrasor och dammsugare och golvmopp...här skall skuras och fejas. Lakan byttes i sängarna...det är då vi upptäcker att det fattas ett enkelt underlakan...letar i skåp och garderober...men nej. Ja vi får helt enkelt åka och köpa ett underlakan...

Jysk har Rebajas...så vi letar efter rätt storlek...men till slut hittar vi något trikålakan med resår som får duga så länge.

Redan ute i shoppingsvängen så vi fortsätter till Carrefour för att inhandla lite mat av allehanda slag. Här dignar det av billiga grönsaker och sallader...Enorma köttstycken för dryga 9 euro kilot men kände inte riktigt för detta. Jag har ju lite svårt att bryta ner dylika köttbitar med min mage...har inte enzymer tillräckligt i min konstiga mage. Lite kyckling och fisk mm fick det bli. Vi samlar på oss ibland och fyller kyl och frys för att slippa handla varje dag...


Hem och tvätta ytterligare en maskin för att hänga ut på balkongen...under tak. Det regnar lite till och från så inte något toppenväder precis. När kommer det fina vädret måntro...?

Fredag morgon har vi lite ork i kroppen och beslutar att åka och fixa en tid för klippning för mig...Sagt och gjort...eller rättare sagt gjort på en gång...fanns en ledig frissa så var bara att sätta sig i stolen. Först tvättades håret i ganska kylslaget vatten..brrr...men det kunde jag tåla. Sedan klipper en ung tjej som kunde lite svenska...kändes ganska valhänt och hon hade fullt sjå att få ordning på mitt ostyra hår och alla virvlar...blåste med hårfönet i hårbotten och det kändes som en svetslåga så jag fick säga till flera gånger. Sved som attan...

Är otroligt känslig med min psoriasis. Till slut fick hon väl till det någorlunda men det kändes inte riktigt som jag ville ha det...Får se när jag fixar till själv i morgon vad det blir...kort är det iallafall...frågan är ju om jag får i några rullar alls mer än i luggen...och permanenten känns som ett inne blott...suck.

Hem och äta lunch och sedan började vädret bli bättre och bättre...så vi beslöt oss för en promenad för att försöka komma upp i blåset och gå lite mer steg dag för dag. Blev en riktig "promis" från oss och förbi La Zenia och till nästa strand och tillbaka...Rejält trötta i ben och fötter...iaf jag...så nu fick det räcka med motion för idag. Sedan blev det lite shopping på Pridemark i La Zenia...lite tunnare toppar...hoppas ju på varmt och vackert väder. Jag är välklädd nu med långbyxor och jacka fast det ligger runt 20 grader...fryslort som man är.


Ikväll blir det helstekt fläskfilé med champignonsås och råstekt potatis...samt sallad och gröna färska bönor...bra atat ha stektermometer med sig...hett restips.

Nu hoppas och längtar vi efter en golfrunda...känns som evigheter sedan vi spelade nu...

Ha en trevlig fredag...