Ruskväder och finväder omvartannat...

Tisdagen bjöd inte på något finväder precis...mulet och svalt i luften...Vi tog en biltur till La Zenia och kollade runt i butikerna på rean 50-70 procent på det mesta...Gubben är lite frusen i sina thailandströjor...så han behövde komplettera garderoben.
 
Pridemark blev första besöket och tröjor inhandlades 3 st...två gråa och 1 vit...sedan var sortimentet och storlekarna slut till priset av 3,5 Euro...jag hittade ett par "nattsärkar" för 1,30 st så det blev ett par nya...samt en tröja till för 1,30 euro. 
 
 
 
Tar en fika på Burger King då vi börjar bli rejält trötta...Expresso vet vi ju vad det är men Cafe con...någonting... är väl också kaffe...trodde vi. Snopen blev man när man smakade på koppen som var täckt av ett lock. Varmt kaffe med en jättestor glassklump i...inte riktigt vad jag önskade...fick lite kaffesmak i munnen dock...språkförbistringen är knepig ibland...önskar vi kunde lite spanska. Ordlexikonet låt kvar i bilen...typiskt.
 
Vi blir trötta av just ingenting...men nära att komma till dagens mål...10.000 steg. Det fattades lite men vi skall spela golf i morgon...då blir det mer än dagens mål.
 
Onsdagen besöker vi marknaden i La Mata för lite inköp av frukt och grönt...samt en rejäl bukett blommor för 2,5 euro. Träffar på vårt gamla värdpar sedan i höstan som också flanerade en stund. Ganska blåsigt vid havet men solen är ju varm.
 
 
 
 
Hem och äta lunch för att sedan bege oss till Vistabella Golfbana...Fick sen starttid kl 14.51 och vi fick med oss två glada guttar ifrån Norge i vår boll. Jag hade långbyxor och tröja och jacka och de spelade i kortbyxor och tunna tröjor. Gissa vilka som var blåfrusna när vi kom in efter en 2.5 timmes runda...?
 
 
 
 
 
 
 
Lustigt nog var den ena av norrmännen medlem i Lindesbergs GK några mil ifrån Ställdalen och hade sin bror boende där...i Lindesberg alltså...världen är bra liten ibland. En annan bror hade köpt en gård i Nora. Betänk att dessa gubbar var från nordligaste Norge...
 
 
Otroligt härligt runda och resultatet haltade lite här och en del bollar lyckades vi göra av med men vad gör väl det när himlen är blå och solen skiner och vi har trevligt...kunde varit sämre...en helt magisk runda för oss alla...och jag fick en riktig "klem" av båda gubbarna...
 
 
 
Hemma kl 18.30 och rejält trötta...då är det härligt att maten redan är lagad och man bara behöver värma...
Dagens resultat vidade på 7 km och/eller nästan 11.000 steg...
 
Invigde mina nya golfskor jag köpte i höstas...ECCO...jättesköna och inte ett dugg ont i fötterna. Mina hålfötter brukar värka som "sjutton" med mina andra skor som egentligen är gympadojor...köpta i Thailand.
 
Ni som vet hur det känns när man spänt på sig ett par slalompjäxor eller skridskor de första åken vet vad jag menar...det värker som tandvärk...men ingen känning alls och inga skavsår någonstans...
 
Jättenöjda med dagarna som varit...och när vi tittar på vädret i Svedala...känns det som helt rätt val i vinter.