Rosaleda /rosenträdgård/ och Vistabella

Älskar bara dessa vackra namn...Rosaleda och Vistabella...betyder så mycket för oss på olika plan...lärt oss att tycka om och inspireras av...Ser framför mig en underbar rosenträdgård och Vistabella...kanske en trädgård med blåklockor...i min fantasi...men oerhört vackert...Tänk att få uppleva dessa fina platser...en del av jordklotet och världen.

Tisdagsmorgonen är det ju tidig uppstigning men vädret är helt enkelt underbart...hur svårt kan det vara...fast min nattsömn inte är den bästa...somnar sent och vaknar jättetidigt...Rosaleda är närmast hägrande...med boule/petanc.


Hamnar i en salig "gubbröra" med spelare som verkligen kunde spela... seriespelare mm,,,så knepigt att göra några stora insatser...Våra klot är ju även size large medan jag har händer small så vissa problem är det ju...jag orkar inte hålla i kloten alltid utan tappar...men fick lite tips...av motståndarlaget...som väl tyckte synd om mig...men vi lyckades inte ta någon runda men ändock en hel del poäng...


Thomas med med/motspelare hade betydligt kämpigare...så deras runda tog lite mer tid...Han spelade med en trevlig dam som jag också spelat med...och de hade nog lika trevlig som vi hade då...

Eftermiddagen tillbringade vi i våra solstolar i trädgården ett par timmar...nu är solen stark så man kan inte sitta så länge...det börjar svida här och där...trots solskyddsfaktor...

Sena eftermiddagen for vi på La Zenia köptcenter och kollade in lite presenter att ta med hem till nära och kära...herregud vilket utbud...storlek och färg??? Man blir alldeles yr...


Stilla hemmakväll som vanligt då det är golf i morgon...

Gårdagen var magisk med helt underbart väder...22 grader i skuggan och som man njuter.

Onsdag morgon vaknar jag av att solen strålar in i vardagsrummet och då vet man att vädret är det bästa tänkbara...så underbart att kliva upp till...öppnar balkongdörren...vädret är ljummet...morgonsolen strålar och haver glittrar i...nu gör det inte ont någonstans...

Lyssnar på ljudbok på balkongen och blir varm och svettig...får ta en snabbdusch innan vi äter resterna av pajen jag gjorde häromdagen och beger oss till Vistabella...

Ett danskt par spelar i samma boll som oss...när vi nu äntligen kommer iväg...marshall styr och ställer igen...nej vi får inte starta...invänta de som spelar 18 hål...det tar tid...det tornar upp sig bakom med bilar och folk...

Nu äntligen är det vår tur...Th startar och slår snett...igen...dansken slår bakom röda tee...nerverna spökar igen...Nu är det damernas tur...jag hade tur och hamnade precis framför bunkern som var i blickfånget...nu har jag bara en wedge kvar att komma upp på green...dansken ligger strax bakom mig...någon meter...vi landar nästan på samma fläck nära green...en chip och 3 puttar...i hål...5 slag...surt.

Ja det är ömsom vin och ömsom vatten,,,men tristast av allt är de hets och stress som genomsyrar rundan...även denna gång...varför släpper man ut så mkt folk...tajt med tider och väntan...folk blir irriterade...det schabblas ännu mer på hålen...av folk som spelar...onödiga väntetider. Stackars danskar som aldrig spelat banan förut...det enda man ser är "badstränder" som de kallade det...Ja här gäller strategi i allra högra grad...


Stackars alla som läser bloggen...trist med golf och golf...men vi älskar ju golf...bara inte denna tokröra och hets...golf skall vara trevlig och rolig och trivsam i vår ålder...inte stressande plågsam...Nu tar vi ett litet uppehåll i golfspelet på några dagar och hoppas hitta rytmen igen...för golf är helt underbart...