Äntligen...

...efter 5 dagar har vi äntligen fått värmepumpen/AC lagad i vår lägenhet så det inte bara kommer iskall luft...Många påstötningar till Mas Amigos och MÅNGA missförstånd med mail och telefonnummer hit och dit...hur svårt kan det vara?? Hotade med att vi åker och köper värmeelement som MA skulle få betala...men en reparatör kom till oss i går mitt på dagen efter många påstötningar och lyckades få igång eländet efter någon timme...

Sjukt jobbigt att ha 16 grader dygnet runt i lägenheten. Det låter kanske inte så kallt men när man kom utifrån kändes det som att kliva in i ett kylrum. Solen värmer endast någon timme på morgonen och det räcker inte långt denna årstid i Spanien. Inte kul att kliva in och ut i duschen heller...jag som är så frusen av mig...Sovit med strumpor, tröjor och tajts om natten för att hålla värmen...under varma filtar...men man sover ju gott till slut när man somnat och det är svalt omkring. Fuktiga lakan och sängkläder och kläder i garderoben känns blöta. Jag föredrar dock runt 20-21 grader i alla fall...Spanska hus och lägenheter är ju byggda för att solen inte skall bli alltför påträngande. Sommaren kan ju vara riktigt varm härnere.

...efter 74 år har gubben äntligen skaffat sig ett par riktiga progressiva glasögon...beställda på Specsaver...98 euro inkl. synundersökning. Blev en riktig happening när han upptäcker hur mycket han har missat förut...och man kan läsa på prislappar mm som aldrig förr...samt köra bil med. Ibland blir han lite trött efter alla nya intryck som kommer till honom som han missat förut...och hur jag nu såg ut efter att vi varit gifta i 48 år...men kanske inte tillhör de positivaste sidorna med glasögon att börja se alltför bra igen.


Idag var det marknad på La Mata igen och vi hade inte lika bråttom som förra veckan...Vi tog en riktig promenad efter stranden och titta i de flesta marknadsstånden. Köpte frukt och grönt som alltid...Påklädda efter skugga men solen är ju JÄTTEVARM...så det blir av och på med jacka mm fram och tillbaka. I skuggan och lite blåst bir det ISKALLT...och ett par byxor för 3 euro. Ibland är det sjukt billigt och ibland lite dyrare...

Hem och åt lite melon och skinka till lunch innan vi åkte till La Zenia bl.a. för att leta efter vinterjacka till mig att ta hem till Sverige. Förra året såg jag jättemånga fina men i år...näää...inget som föll i smaken.
Kollade även in det fina köttet på Alcampo...men magarna inte riktigt redo ännu. Detta fina kött kan kosta runt 300 euro i vissa länder...men detta kostar runt 17 euro kilot så helt annan prislapp och prisvärt.

På eftermiddagen hade jag tid hos frissan för att klippa mig...mitt hår växer så fort...så nu var det redan dags. Det tog 10 minuter och kostade 10 euro. Fort och snabbt...och flink i fingrarna

Tänkte ta en sväng på boulebanan också men jag har så ont i knä och rygg så får spara mig till imorgon och fredag. Tror mina nya skor är aningen för mjuka för mig...får prova mina gamla igen som är utbyggda. När vi kommer hem får det bli snabbbeställning av inlägg om jag skall klara både golf och boule nästa säsong. Många stormar har vi ridit ut och även dessa hör nu till vår historia...