Rosaleda Petanca och strandhäng

 
 
Väckarklockan ringer 07.30 imorse...det är ju Bouleträning i Rosaleda Petanca Club och vi är inte säkra på att få vara med på träningen då det var ca 100 personer i tisdags...populärt värre. Ute är det 14 grader på morgonen och känns kyligt...men solen kommer värma oss även denna dag...

Tidig morgon plingar vi på hos vår vän i Rosaleda för att låna några bad/duschlakan då våra som sagt var som frimärken att torka vår lekamen med. Så småväxta är vi ju faktiskt inte...Vi hade blivit lovade och kommit överens så tur man har fina vänner i närheten.

Hängde på låset på Petanca Club och hade turen att komma med på träningen. Totalt 61 personer så det var massor av människor. Många gamla ansikten och några nya. Lite ringrostig med tunga klot och man tog i ordentligt vilket gjorde att kloten rullade för långt i början innan man hittade rytmen. Kom dock in ganska snabbt och lyckades irritera gamla rutinerade rävar med att "lägga" ganska bra och även "skjuta" och tog nog alla våra poäng i första ronden...kanske hade jag en bra dag utan krav eller press.

Jag spelade med en herre som hette Bernt och vi hade två duktiga medlemmar i klubben som motståndare. Vi kämpade tappert i första ronden men förlorade den med någon poäng. Andra ronden fick vi stryk i ordentligt...men vi hade bra motståndare.
 
Nästa anhalt blev att fixa abonnemang till Th:s "Padda". En hel vetenskap vad som funkar och inte numera. Pratade med Telia i morse. Min mobil fungerar härnere på samma villkor som hemma...Th var avstängd roaming i Sverige och funkar inte här...Paddan fungerar inte på mobildata härnere och wifi orkar inte hålla igång både min dator och Paddan. Jag har försökt dela men det blir för mkt...Fått tips om Masmovil...men där kunde de inget göra. Dyrt att ha 1 månad för 2 GB...och 6 månader måste man ha nienummer för att få köpa??? Spansk logik??? Vi gick till nästa ställe...Vodafone för där har vi ju blivit lurade förut...men nejdå...dubbelt så dyra och lite GB...Gick till nästa ställe dom var Orange...i dörren bredvid. Där kunde vi köpa 1 månad för 15 Euro...med 6 GB så det fick det bli. Sedan försökte damen i butiken att trycka ner Sim-kortet åt fel håll i Paddan så fick hålla på en evighet för att få ur det igen...hon lyckade nästan rejält att "sabba" allt..men till slut fick vi upp kortet.
 
Ja det är alltid något som händer...både kul och mindre kul...
 
Bilderna verkar lägga sig lite huller om buller men det går inte att ändra...tyvärr...jag ser inte förrän jag publicerar. Sorry...
Till lunch äter vi resterna från gårdagens middag...kycklingsnitzel och potatis och sallad. Sedan är det stranden som gäller...Vädret är helt fantastiskt..."himlen är oskyldigt blå" och vi bara njuter och jag lyssnar på Sommarpratare och Vinterpratare om vartannat...Nu är det lite svid i skinnet så dags att ta en fika hemma på balkongen.
Nästa anhalt blir Kinesbutiken om hörnan. Min bikini är mer än utsliten...inköptes på Koh Lanta för ca 5-7 år sedan så nu var det dags. Då betalade jag ca 100 kr...Nu hittar jag 2 st och betalar dryga hundralappen styck så vissa saker är mkt billiga här...Hade god hjälp i provrummet av butiksbiträdet som hämtade olika modeller och storlekar...Kände mig nöjd...
 
Sedan blir det middagsproblem...men vi har ju ätit stadig lunch så det blir lite plock med seranoskinka och salami, lite ost, avocado och sallad och bröd samt ett rödvin som kittlade på mina läppar...eller var det solen som satt sina spår. Kör med 50 i solskyddsfaktor på läpparna men får nog köra heltäckande framöver i form av zinkpasta...
 
I morse hann jag även med att ringa och boka "teetime" på La Marquesa" i Quesada...tills imorgon vid 15-tiden. Skall bli jättespännande att spela då vi inte rört våra golfklubbor sedan SöraCupen på Johannesberg...25 augusti...eller var det den 24:e?
 
Mer om vår golfrunda mm för ni höra en annan dag...