Vädret...utelåsta och lite Canasta mm....

 
Vädret börjar stabiliseras från dag till dag...så nu är våren på väg på riktigt även i Spanien. Ätit fräsch sommarsallad med jordgubbar, avocado mm så riktig sommarkänsla infann sig...
 
 
Tisdagens boule blev en kul omgång då jag hade min gubbe som motspelare...Astrid och jag var ett lag och Thomas och Stig våra motspelare...kul kombo med tanke på att vi skall medverka i vänskapsmatch den 22 februari mot Torreta och vi blivit inviterade av ordföranden...(fattades folk förståss)...men kul ändå. Då skall gubben och jag vara ett lag vilket ju skall bli väldigt spännande med tanke på att ingen av oss är skytt...?
 
Astrid och jag lyckades ta båda omgångarna och det var dock inte min förtjänst...kanske jag la något klot här och där bra men jag hade inte stor del i vinsten denna gång..
 
Onsdag var det dags för La Mata-marknad igen och hittade en fleecetröja för 3 euro...annars lite frukt och grönt...När vi kom hem därifrån och skulle ta oss in i lägenheten fungerar inte vårt överlås...UTELÅSTA...hur vi än försökte så hade dörren gått i baklås...SUCK...Ja det är spännande varje dag vad som kan hända...
 
Nu gäller det att tänka stort och brett hur vi skall ta oss in utan att behöva ringa en låssmed...Dock har vi en köksingång...som vi kanske kan komma  åt...Då måste vi dock in genom 2 grindar och ej säkra på att nycklarna våra fungerar..Det där med nycklar i Spanien är ett kapitel för sig...
 
Hörde Thomas forcerade först den ena grinden och sedan den andra för att ta sig in på baksidan...och plötsligt hörde jag vårt LARM (som vi själva satt in) ljuda högt...Yes...nu var gubben inne och kunde låsa upp från insidan...vilken lycka...
 
Ikväll var det dessutom Canasta kortspel på restaurangen 222...och vi fick frågan om vi ville komma...ja varför inte...då vi inte hade något särskilt för oss...Trevlig kväll...8 stycken som spelade vid 2 bord...och en hel del att hålla reda på och hur man räknar, värde på korten och mycket, mycket annat...1 glas vin förgyllde tillvaron och det blev en trevlig kväll...så det skall vi försöka vara med på när det passar.
.
 
Onsdag natt vaknar jag av att astman gör sig påmind rejält...suttit i sängen halva natten för att kunna andas fritt...inte kul...kört med alla mina astmamediciner men det räcker inte...Spelar boule på förmiddagen och idag var det tungt...min medspelare och jag fick stryk i 2 omgångar...hade inte kraft och ork att lägga bra så det blev extra krångligt och tungt idag...Åkte till apoteket och fick köpa cortisontabletter att börja med så får vi se vad resten blir? Hoppas det hjälper?? Annars blir det Vårdcentralen...vårt blåa försäkringskassekort gäller även i Spanien och sjukvården är mycket god här..
 
Sängkläderna vi sover i är inte astmavänliga med duntäcken mm...inget jag tål...så vi åkte sedan till Jysk och köpte en ny uppsättning med  lakan, täcke och kudde mm till mig och sedan hem och sanera...Gubben fick riva ur allt i sängen och dammsuga så gott det gick och jag bäddade nytt med rena och fräscha sängkläder...
Nu får jag hoppas på lite bättre sömn i natt...och gubben bjöd på utmärkt middag i form av vegetarisk pyttipanna som blev supergott...och fräscht!! Vädret har varit helt fantastiskt nu i flera dagar så nu hoppas vi att våren anlänt på allvar...här på Costa Blanca...