Torsdagsboule och grillkväll...

Torsdagsboule igen...start kl 10.00 och den vill vi inte missa. Bara att kliva iväg till banan helt nära oss...5 minuters promenad. Efter träning åkte vi en sväng med våra vänner att titta på några saker innan vi skulle börja med maten för kvällen hemma...och Th fick gå iväg till affären för att köpa lite färska jordgubbar mm...

Efter boulen och vid 15-30 tiden hade vi bestämt att vi skulle ses hos oss. Tänkte börja att äta lite tidigare än vår normala kvällstid...då det är superfint väder men kan bli kallt senare på kvällen.

Startar med liten drink och tilltugg...fortsätter med cava och ost/salami....Blev därefter en liten förrätt och öl så vi inte faller ihop innan vi skall grilla.

Skulle bjuda på den fina japanska köttet Wagyu som skall vara det bästa tänkbara men när vi skulle handla detta på Alcampo häromdagen fanns det inte där...sorry...hur vi än letade bland köttdiskarna så tyvärr fanns det inte idag. Tyvärr blev det inte som utlovats...

Vi har ätit detta en gång och aldrig förr eller senare ätit detta goda kött...

Som tillbehör hade vi tänkt för en gång skulle äta bearnaissås som inte finns här i Spanien men tyvärr hade vi glömt köpa med oss detta av någon anledning. Vi trodde vi köpt med oss och stoppat i packningen men tyvärr så....Till grillkött fick det duga med entrecote denna gång...med råstekta rotfrukter och lite potatis i..samt vitlökssmör.och ett gott rödvin därtill...tyckte vi tills vi kom på att en av våra gäster ej gillade rödvin...så dags då. Sorry...vi glömde tyvärr detta...då vi ej dricker särskiilt mycket vita viner. Efterrätt lite glass och jordgubbar till....

Fantastiskt vacker oktoberkväll i Spanien att njuta av även efter mörkrets inbrott...och kvällen blev ovanligt sen. Massor av disk att ta reda...diskade undan så mycket det gick och resten fick vi spara till nästa dag...

Uppe med tuppen och diskade...och plockade undan efter gårdagen. Fredag var det meningen att vi skulle gå på yoga mm på stranden...kl. 09.00 - 12.00 men något sa mig dagen innan att detta kommer ej att vara möjligt att genomföra...så jag hade mailat återbud tidigare torsdag eftermiddag.

Äta kött och vara klar kl 09.00 med aktiviteter som varar i tre timmar är inget jag klarar av tyvärr...det sätter min mage stopp för. Även min eländiga tå som vägrar att läka som den skall. Råkade sätta plåster i själva såret så när jag skulle byta så följde skinnet med...inte kul...ajaj...hoppas bara nu att det inte blir infekterat...

Fredag är våra vänners sista hela dag i Torrevieja innan de flyger till Sverige igen...med tidigare morgonplanet. Maken och jag tog en långpromenad mitt på dagen efter frukost och hamnade så småningom på boulebanan där vår klubb samt engelska ligan spelade seriespel...Jättekul att titta och så duktiga...där har vi mycket att lära oss... Underbart väder att sitta på första parkett i solen...innan det var dags att gå hem och duscha då det är rejält varmt ute. Underbar oktoberdag helt enkelt...

Har bokat en sista kväll på Svensken på Hörnet till kl 17.00 för en trerätters middag med halv flasta vin för 11 euro...Laxtoast till förrätt...Biff Rydberg för herrarna och fiskrätt för damerna...Till efterrätt irish coffe förutom Kjell som tog cheesecake...då hyrbilen skulle föras dem hem till hotellet igen...

En sista öl på puben nedanför oss...Murphys som ligger vid vår Los Locos...innan det är dags att säga tack och hej till våra vänner.