Efter mycket irrande kring vägarna i Quesada hittade vi äntligen fram...Det låg väldigt högt upp och utsikten var fantastiskt...Det vi inte räknat med var att grottorna mm låg många trappor ner därifrån så vi kunde endast besöka en keramikutställning mm och beundra utsikten samt titta på konstverk utanför då damernas knän inte direkt är i superform. Därefter åkte vi ner till golfbanan som heter Marquesa golf course rojales...och bokade in en tid på onsdag. Fick eftermiddagstider och ganska sent men det kändes helt ok. Åter lättlunch och beger oss till våra andra vänner i Zeniamar för att hämta/låna golfklubbor för vår manliga besökare. Sagt och gjort...så beger vi oss dit efter en kortare tur till Rosa Saltsjön för att begrunda den oerhört fantastiska saltsjön som skiftar i rosa nyanser från dag till dag...
Fikar hos våra gamla vänner där som bor i Orihuela kommun och nära La Zenia...
Gott fika som bestod av båda flytande dryck i glasen och kaffe med dopp...På hemvägen börjar jag känna att det sticker i halsen och börjar göra riktigt ont...känner mig febrig så skönt att komma hem och vila. Nästa morgon kan jag knappast prata och håller mig uppe en liten stund innan jag mestadels ligger i sängen efter en kort handlingsrunda runt vår hörna i Torrevieja. Våra vänner får roa sig själva denna dag då jag verkligen inte orkar med något annat... På tisdag är det ju boule igen och den vill vi inte missa nu när vi äntligen har tid att börja att träna igen. Så bara att resa sig upp och gå till banan...för träning...skam den som ger sig...