Helg i Torrevieja...

Det känns mest som det är helg hela tiden...spelar roll egentligen...

Fredagsstädning väntar och det går fort i en liten lägenhet...men varifrån kommer allt skräp?? Fattar inte hur det kan bli så...men dammsugning och golvtorkning är numera eller mindre obligatoriskt...men förra veckan var vi ju inte heller hemma så nu är det verkligen dags.

Efter var det dags att hämta vårt registreringsbevis till vår bil på bilfirman som hade kommit...Så en tur till EasyCars i Orihuela var dagens första mål. Snabbt fixat och med underskrift blev nu maken ägare till vår gemensamma bil då bara en kan stå som ägare och det har även med bonus att göra. Snabbt fixat...

Nästa anhalt blev Leroy Merlin...vid Zenia Boulevard för att försöka hitta något mer heltäckande till en vägg i köket...inte helt enkelt men till slut så hittade vi ljus/vit marmormosaik som vi kunde klippa till med sax mm och lätt att sätta upp.

Vi har ju inte den "maskinparken" i Spanien som man är van vid så lite genvägar får man ta. Och vad heter fix på spanska och kakelfog??...bara att plocka fram goggla translate och sätta på ljuden och fråga...vi kunde inte ens uttala orden fast vi hade ljudet på...de skrattade glatt och visade oss vägen...

Nu fick vi för oss att åka förbi våra kompisar som varit nere i dryga 3 veckor som vi inte hunnit/kunnat träffa pga diverse orsaker...Orsaken var väl mest jag som haft en riktig förkylningsomgång som nog inte ville ta del av...så därav karantänen.

Nu börjar vi i alla fall känna oss friska men pigga vete fasiken...det är nog en bit kvar dit. Bestämmer att de kommer till oss lördag eftermiddag/ kväll för lite svalkande dryck i regnvädret...hur vi tänkte vet jag inte??...kanske inte alls...men allt är inte förutsägbart i Spanien. Lite plock...jordgubbar, choklad och tilltugg...Bord hade jag bokat på "Hörnet" för två...så plats fanns...och bokade på 2 personer till.

Plötsligt så öppnar sig himlen så vi får sitta inne hos oss men vi skulle ju snart bege oss till middagsbordet...


Men oj...när vi kommer utanför porten. Hur skall vi ens komma in i bilen?? Jag hoppar in där bak från trottarsidan och L kör bilen...grabbarna får gå till en punkt där de lyckas ta sig in. God Plankstek och en halva rött för oss på Hörnet som inte kör bil...Glömde ju att säga "well done" så det blev ju ganska rött för min mage...som mer än väl gjorde sig påmind dagen efter...suck...Tur det finns piller att ta!


Flaskspel söndag...då den förra veckan blev inställd pga regn. Idag var vi lite taggade båda två...Roliga omgångar blev det och tuffa...men Th klarade av "biffen" genom att bli fyra och fick en fin flaska rött vin med sig hem... kul för TH att få vinna pris. I vinlotteriet var det sämre beställt och vi vann inget där...men i spel är det ju äran som räknas. Grattis!!

Själv hade jag inte samma framgång men kände mig nöjd ändå...spelat mycket lite då jag varit sjuk länge och gjorde så gott jag kunde mot de bästa trots allt...Sedan är man ju alltid 2 som spelar så det är ju den gemensamma prestationen som räknas...


Supertrötta och hemma vid 14-tiden och äter lite lunch och vilar oss på balkongen för nu är det solsken och inte alls den kyla och blåst som vi hade på förmiddagen då fingrarna var vita i kölden. Lagar en god moussaka på aubergine som kostar 1 euro/kilo i Spanien nu och det är säsong.

Plockar in tvätten som jag tvättade i morse tidigt...då jag var uppe redan kl 06.00 pga allt kliande med psoriasis...och fick gå upp och smörja mm...så inte mer sömn blev det idag. Nu får man stå ut tills ikväll...och jag får i alla fall lägga mig tidigt...

Imorgon eftermiddag får vi besök till eftermiddagskaffet...och dessförinnan skall jag till banken och fogmassan är slut...så ny tur till La Zenia...