Vackert väder...med boule och golf...

Snabbt glömde vi bort det usla vädret som aldrig blir långvarigt i Spanien...Det jobbigaste är nog att skura rent efter sand och allt annat skräp som landat på balkongen...blomfnas, sönderslagna blommor mm...men ingen katastrof direkt. Efter regn kommer ju sol som bekant...

Skam den som ger sig...och nu hade vi bestämt att Th och våra vänner skulle spela golf på eftermiddagen efter vår förmiddagsboule...men jag började fundera på hur det skulle vara att bara åka omkring i en golfbil och INTE spela...sagt och gjort...Jag ringer till golfbanan och bokar in även mig i bollen så nu är vi fyra stycken.

Efter boulen blir det snabblunch hemma och sedan direkt iväg till Vistabella golfcourse...där jag även hade en golfbil inbokad...annars kommer det inte att fungera då banan är mycket kuperad. Slår lite bollar på rangen för att mjuka upp kroppen efter 8 månaders uppehåll...oj så kul det kändes och ringrostigt...men spännande. Många bilar stod uppradade på första tee men vi skulle tydligen starta per omgående och så blev det. Herrarna från blått och damerna från rött. Oj vad härligt att ta upp sin driver och klippa till...

Hyfsat nära bunkrarna på ettan...och sedan bara att slå sig upp över bunkrarna...jo pyttsan vad man gjorde...rakt ner i gropen förståss...men det gjorde inte ett dugg för det var så himla kul att spela igen. Största problemet var ju att man bara får åka bil på vägarna emellan och inte på fairway men var ej så farligt som jag befarat. Kunde ändå köra in lite här ochdär det inte var markerat.

Blev trots allt en trevlig runda och jag kände mig nöjd att orka ta mig igenom fast på hål 7-8 kom tröttheten krypande och man slog i backen ett par gånger...typiska trötthetssymtom...men på nian måste man ju ta sig igenom så då var det full fart igen...

Vi kändes oss nöjda med dagen efter att inte ha spelat på så länge och det fanns fortfarande "klipp" i slagen som tur var. Behöver jag säga att vi var trötta efter boulen på förmiddagen och golf på eftermiddagen...

Som "grädde på moset" blev vi även bjudna av våra vänner på middag efter golfen på en trevlig restaurang i Los Altos...de har god mat och dryck som alltid...Så tack så hjärtligt efter en riktigt tuff och trevlig aktivitetsdag!