Högsommar, söndagsboule, Citronmarknaden...och Ikea

Söndag är det S:t Patriks Day och Irlands nationaldag och vädret helt fantastiskt när vi beger oss till boulebanan för söndagsspel. Svettigt värre ur flera synvinklar...Till medspelare fick jag en relativt ny spelare som visade oanade talanger...och som motspelare 2 av de bästa seriespelarna. De såg något uttråkade ut då de tänkte att detta blir en lätt match...

Icke sa Nicke...Nu skall här spelas och inget är givet. Börjar med två under för oss och sedan kommer vi ikapp...och de tar någon poäng...då klämmer vi till med 4 poäng..och nu börjar även våra motspelare vakna...det blir kanske ingen "walk in the park"?? Ligger lika på 12 poäng då de skjuter "lillen" i sargen och vinner sista poängen med klot kvar. Min medspelare var jätteduktig och vågade skjuta och göra mycket bra ifrån sig...kul...och totalt nybörjare.

Nästa spel får jag en av seriespelarna igen...mot mig och min medspelare. Nu var det betydligt mera fart på spelet...så man skall nog aldrig förringa även sk nybörjare...allt kan hända i boule precis som i golf. Och man får aldrig ge upp!

Idag hoppade vi av tipspromenaden för att åka på Citronmarknaden då några småsaker skulle inhandlas. Blev just inget mer heller...utan åker hem och äter lunch innan vi åker till La Mata-stranden då det är otroligt mycket folk i farten. Idag verkar alla vilja sitta i solen på stranden...precis som vi. Härligt att få lite sand mellan tårna igen...



Måndag var vädret precis tvärtom...ganska mulet och kyligt ute så vi bestämmer oss för att åka till Ikea för att köpa ett skåp vi behöver...Ikea suger verkligen ibland och denna dag var inget undantag. Så mycket folk har vi aldrig sett där då alla tydligen hade samma tanke som oss. Att äta i restaurangen var lönlöst...timslång kö och mina knän och fötter orkar inte.

Vi får åka ner till "korvmojen"på gatuplanet och jag lyckades hitta en obekväm pall att sitta på och passa det inköpta medan maken handlar. Själv var jag helt slut efter den höga ljudnivån och alla människor som trängs. Pust... Ja sedan är det dags att åka hem och montera mm...och flytta runt med lite tavlor mm.

Tisdag är det helgdag och Fars Dag i Spanien...de ni. Regnet bara öser ner och någon boule är inte aktuell. Alla spanjorer jublar nog då det inte regnat på mycket länge. Th fick åka upp till boulebanan för att kolla om det är spel eller ej då han ju ansvarar för toaletterna. Tre tappra själar där men något spel blev det inte.

Nu var det dags att fixa resten och städa upp och möblera om i skåp och lådor så även jag når. Några vänner kommer på snabbvisit mitt i röran...vi skulle få låna några kartor då vi ju skall på lite utflykt några dagar i nästa vecka.