Liten sjukstuga...dolda kameran eller??...och jordskalv i Torrevieja

Allmänt risig kände man sig i lördags med huvudvärk och allmänt hängig var det ju klart att man skulle bli sjuk...som vanligt kan man ju säga...när man som minst vill det...får bara gilla läget...

Vår resa/utflykt några dagar är nu nära och inte tal om att ställa in så det får gå som det går...Gjorde liten utflykt på förmiddagen i lördags och passade på att parkera på Aldis parkering där det har funkat...hittills...Vi har en timme på oss...jag skall kolla i en skobutik då skor är ständigt problem bland en del annat förståss.

Vi kör in genom ingången och bommen fäller upp sig...går tvärs över gatan och kikar i skobutiken...men nej...går över gata igen och in på Aldi för att köpa lite frukt och hittar finns jordgubbar för 1.99 euro för 1 kilo...Såg jättefina ut. Nu är jag trött och vill åka hem...snuvig som jag är. Hoppar in i bilen och åker till Salida=Exit och försöker "blippa" vår p-lapp...hur vi än försöker går det inte...bilar bakom tutar och backar och kör därifrån och undrar vilka slags idioter vi är??? Försöker påkalla uppmärksamhet genom att be om hjälp...men ingen var sugen på detta heller...

En A-lagare med en burk öl i handen försöker blippa oss ut och försöker och försöker...nej det gå inte. Vi backar därifrån och kollar hur andra gör det...precis som vi eller..?? Åker mellan de olika utgångarna och försöker "haka på en annan bil"...men vågar inte med risk att bommen går ner över vår bil...jag går ut och försöker rubba bommen...den sitter stenhårt...Ja så här håller vi på i säker 30-40 minuter...känns som ett riktigt "pranks"...men vill pranka oss här...känner ju ingen just här...

Hela tiden såg man ju det komiska i att inte komma därifrån med bilen utan får gå hem...nu börjar jag läsa det "finstilta"...vid utfarten...på spanska dock...men fattar så mycket att man måste in till Caja = Kassan och där göra något. Nu ä jag så j-kla trött så Th får gå in...viftar med kvittot och de fattar på en gång...Man måste" blippa" lappen i kassan innan man åker därifrån.


Tlll slut kom vi därifrån och fick oss ett gott skratt...hur kul har det inte sett ut när vi åker fram och tillbaka mellan utgångarna...backat hit och dit...och inte kommit någon vart. Till och med A-lagaren hade nog kul???

Resten av dagen blev lugn och jag känner mig ganska risig och näsan rinner och droppar och halsen svider...

Vaknar kl 03.00 och kan inte sova...tungan sitter fast i munnen...törstig och tunnsnuvan fortlöper...surt sa räven.

Somnar om till slut och klockan ringer som vanligt...det är ju söndag och bouledags...men näää...jag orkar bara inte...bara tanken att göra sig i ordning och sticka iväg på morgonen var motbjudande.

Th fixar frukost och jag stannar hemma när han ger sig iväg...Vädret är jättefint så lite surt är det men att stå i solen i flera timmar och spela med rinnsnuva mm lockade inte alls...och inte kul för de andra runtomkring heller.

Jag plockar med lite kläder mm och tvättar upp lite vi skall ha med till veckan... På eftermiddagen tog vi en kort sväng till Zocco-market och Greenland i Quesada för att jag skulle komma ut en sväng...Resten av dagen blir det att chilla och försöka komma på vad man skall packa ner...


Sitter i soffhörnan när soffan...glasskåpet och diverse annat skakar och skallrar...vad är det som händer?? Hinner ju knappt reagera innan det är över...efter en kraftig smäll ungefär som en åskknall...är det över...kommer det efterskalv??...hör grannarna på samma plan på ut i trapphuset och undrar vad är det som händer??

Jordskakning...ganska kraftig...varit med om det förut på Rhodos...men detta var det starkaste...tippade på ca 4 på skalan och det visade stämma ganska bra...Någon minut efter skalvet stod det att läsa på de flesta sociala medier...4,2 på Richteskalan visade det sig och det var två...den senare på 4,0...

Ja den ena dagen är inte den andra lik i Spanien...vem vet vad som väntar runt hörnet??

Måndag förmiddag är det "administration" som gäller!! Stundtals krånglar det mesta...Kommer inte in på mitt spanska konto...suck...Vart ringer man om man får fel på bilen...så en tur till försäkringsbolaget...EasyCover...ta ut lite kontanter...köpa hostmedicin och paracetamol, ny "kepa" till Th...printa ut nya voucher på Mas Amigos...ja det finns tydligen alltid saker man behöver göra.

Är hemma lagom till lunch...äter bara en omelett plain för mig...då min mage inte gillar alla mediciner...eller är det jordgubbarna...??


Vädret är helt fantastiskt idag måndag...helt vindstilla och himlen är oskyldigt blå.. .så vi njuter i skuggan av parasollet på balkongen då jag inte orkar sitta i solen. Blommorna står nu på primitiv bevattning...
Jordskalvet känns väldigt avlägset...som tur är och hoppas vi slipper fler på ett tag...



Nu tar det nog några dagar innan jag kan/hinner skriva...