Snabba skiftningar...

Jättetrevlig vecka med många glada skratt och trevlig samvaro byttes snabbt till något annat...Vaknar söndag morgon med en stickig hals, febrig och jättetrött trots 10,5 timmes sömn...What going on...?? Hur yttrar sig Corona...?? Kliar i ögon och hals...näsan rinner...Ögon/näsdroppar...Jättekraxig i halsen...kan knappast prata. Är jag allergisk mot Mimosan som blommar ljuvligt nu...och många astmatiker inte tål.

Ingen ork att ta mig till boulebanan...tänk om...är jag smittbärare av något mycket värre?? Nej det blir att stanna hemma och försöka kurera sig...inte orkar jag spela heller. Th får ta sig till banan själv...säger att jag är opasslig fn…

Måndag morgon ännu kraxigare när jag ringer till Nordic Fysio och avbokar min behandlingstid kl 14.00 samma dag...de fattar ju att jag inte kan komma...Eva en vän från boulen skulle dit samma tid så maken fick köra henne dit...då inga bussar gick och hon inte hade tillgång till bil...Th tar även en sväng hos vänner i ZeniaMar och tittar till deras trädgård med buskar.

Tisdag bouledags igen men inget för mig så maken får gå dit ensam idag igen...Jag har ingen ork alls idag heller...Onsdag var det yoga och Nordic Fysio som jag får avboka...Så synd då jag verkligen tyckte att det hjälpte med behandlingen jag fick där...Suck...Blir nya tag igen efter denna vecka...trodde jag.

Torsdag känner jag mig lite piggare så vi ta en liten biltur till San Javier och San Pedro bara för att komma ut någonstans och slippa sitta inne...Letar efter marknaden men hittar ingen...Tar varsin enkel lunch i San Pedro och det är varmt och skönt i solen...Njuter att vara utomhus en stund och se annat än väggarna hemma...
 
 
 
 
 
 
 


Har även hittat en kyl/frys med de måtten vi skall ha så åker till Quesada och köper den. 1 ex kvar...det tog 3 minuter att köpa så handlaren gjorde nog sin snabbaste affär någonsin. Levereras i morgon fredag...på förmiddagen.
 
 


Fredag förmiddag levereras skåpet och de tar med sig det gamla...vi har paketerat frysvaror noga med frysklampar och inte ltagit hem så mycket mat med flit...vad gör man av allt...Skåpet skall stå på laddning i fyra timmar...Medan skåpet går för högtryck så åker vi till butiken och handlar upp oss...och här var vi inte ensamma direkt...Jösses...aldrig sett så mycket folk och bilar...vad händer. Vad vet alla som inte vi vet?? Överfulla varukorgar, toapapper i massor, hushållspapper...vad händer?? Hyllorna gapar tomma...vi skrapar ihop vad vi kan hitta...Inte den mat vi brukar äta men något måste vi ju äta!!

Nu börjar vi bli fundersamma på allvar...men var inte mycket sämre vi heller att handla än någon annan... Vi handlar ju in toapapper mm till klubbhuset på boulebanan och jag räknar med att kunna spela på söndag så vi kan leverera...och vi är många nu på banan och seriespelen skall börja...folk sneglar väl ilsket med så mycket mer papper...börjar ju bli ett skämt här i Spanien att man betalar med toablad istället för pengar...än handhavandet med smittade pengar. Ny valuta?