Vän anländer, golfträning och golfspel på New Sierra...

Efter min ryggbehandling åker vi till La Zenia för att köpa lite ytterbelysning till balkongen...när målningsarbetet är klart...så vi får måtta in i kväll när det lyser så vi hittar rätt läge... Vår fina vän anländer sent fredag kväll med ett av sina barnbarn...Vi får ses imorgon...😍
 
 
 
 
Vi själva gör en rejäl storstädning av hela lägenheten...tvättar fönster, sängkläder, gardiner och skurar och fejar bakom möbler mm då jag är allergisk mot något...tvingas ta ögondroppar och allergipiller...då näsa och ögon rinner. Det blev mycket bättre som tur är...🤧
 
 
 
Lördag åker vi till Vistabella golfcourse för att träna lite golf på rangen...äter en liten maträtt i form av sandwish och en cafe con leche innan vi beger oss till vår vän och bara hälsar henne välkommen...några andra vänner även där så vi "fikar" på spanska (öl/vin) och jag kör hem då jag behöver träna bilkörning när jag äntligen får hålla i ratten...🙏
 
 
Söndag är det bouleträning igen...och sedan har vi bestämt att åka till Greenland för att träna lite golf inför morgondagens golfrunda...Men tyvärr kunde vi inte träna där då de inte hade några bollar kvar att slå ut...konstig idrottsanläggning...
 
Vi beger oss i stället till La Marquesa i Quesada och deras range...och för att köpa bollar måste man åka in till klubbhuset och köpa rangekort eller poletter...och en bra bit ifrån själva rangen...men hur tänker dom?? Vi har aldrig tidigare orkat åka hit och dit men idag var vi många intressenter så det blev av...till slut!!
 
 
 
 
Måndag mitt på dagen 12.20 hade vi starttid på New Sierra i Murciaprovinsen...tillsammans med Irene och Håkan (boulevänner)...Vägen dit var lite krokig med vägarbeten så vi fick åka lite kors och tvärs mellan plantagerna och diverse stigar innan vi kom in till New Sierra...Vi hade gott om tid och våra vänner kom alldeles strax efter oss...
 
Vi hyrde vagnar och betalade greenfee mm och det var billigt...42 euro för oss två inklusive varsin "trolley". Nu hade vi lite tid att putta och känna oss för hur greenerna verkade...Var lite osäker om det var en kuperad bana men fått info att det inte skulle vara särskilt mycket kuperat så det gick bra att gå 9 hål för mig...då jag kommit igen så bra efter min ryggåkomma...allt till trots...fattar det nästan inte själv...men gillar verkligen läget!
 
Vi hade gått dryga 7 kilometer och dryga 10.000 steg så kände oss nöjda med dagen och att jag framförallt orkat ta mig runt...men träning ger färdighet som bekant. Resultatet var inte helt lysande men vi var nöjda med våra poäng...för denna gång...okänd bana...jättelånga Par 4-hål...och 2 par-5 hål...några Par 3-hål...
 
 
Ganska mycket folk i farten och vi släppte igenom 3 engelsmän bakom oss var inne på sitt andra varv och åkte bil...Det blir tufft att ha dessa herrar hängande bakom oss och de blev väldigt glada när vi släppte igenom dem...
 
Väl i mål efter en jättehärlig och rolig och trevlig golfrunda beställde vi återigen varsin sandwish och en liten och en stor öl...räknade ihop poängen och kände oss nöjda med att Håkan vann...och vi var en liten bit bakom...