MadeiraShopping...på Karldagen...

Dagen startade i gråhetens tecken...lite småduggigt...så inomhusaktiviteter lockade... Hotellbussen till stan för att byta till nr 8A...fick vänta en bra stund...så vi strosade omkring... Hoppar på lokalbussen... En hissnande färd genom fina små byar...vindlande vägar...mötande lastbilar på riktigt krokig väg...och allehanda fordon...utsikt över havet...raviner..., bananodlingar, you name it... Det är trevligt att åka lokalbussarna hit och dit...och man får se mycket...hur människor lever...bor... Efter någon halvtimme är vi framme långt uppe i bergen vid ett stort köpcentrum...mitt uti ingenstans...vad det skall kosta att frakta upp allt...fina butiker...stor matbutik...stor foodcourt...?
Ja inte blev det något handlat mer än ett par krokar att sätta upp tvättlinan på balkongen...
Äter varsin kycklingwrap...bröd igen😕...annars var det Pizza Hut, Burger King, MC Donald, kebab...mm Nöjd efter några timmar...så vi tog bussen tillbaka till stan...hoppade av mitt i byn...Bestämde oss för att gå hem...behöver motion efter några dagars vila... min rygg är mycket bättre sedan jag sovit i en riktig säng...vi har nog blivit riktigt uppgraderade...förstår vi nu...finfint läge med bästa utsikten över Atlanten...som sagt gott om plats...😀extra handdukar...
Th kom på att han hade namnsdag idag...Grattis alla som heter Karl...vi segade oss upp för den värsta backe från byn...Sedan är det bara raksträcka...ca 2,5 km eller något sådant... Nästan hemma hoppade vi in på ett café...patisseri och jag tog en café latte och Th en bica...två små P4...chokladbollar...fick man unna sig på Karldagen...det gick på 3,35 euro...så fika är billigt här...nu har vi nog fikat ute 3 gånger på tiden vi varit här...jag som inte besökt ett "kondis" sedan jag var i tonåren tror jag..?
Nu är vädret strålande solsken och vi njuter ett par timmar på balkongen med bästa läget...lite dusch, tvätt och plock...ett glas vitt vin på balkongen...och en god bok...bra dag igen...😀 Middagen intages dock vid vårt "matsalsbord"...då det är en kylig kväll...ca 15 grader...är inte kallt men jag är ju en frusen själ...
Nu går dagarna fortare och fortare...
Från Ön i Atlanten...Madeira...💒