KM, Klubbmästerskap i boule Singel Dam och Herr mm...

Oj vad dagarna går fort här i Spanien. Vet knappast vilken dag det är när man vaknar...man bara funderar om det är bouledags igen...och det verkar det ju vara mest hela tiden...och även i dag måndag.

I söndags var det träning och det var 86 personer som tränade på banorna och det var många tripplar man fick spela och då endast med 2 klot vardera och det känns lite ovant. Man vill gärna ha sitt tredje med...

Dessutom var det ju förträning till KM (Klubbmästerskap) Damer och Herrar singel så det var en alldeles ny variant för oss...men spännande.

Det gick verkligen inte bra på träning...tre damer i ett lag som ej är "skyttar" och 2 herrar i det andra laget som är duktiga skyttar...men vi stod emot länge men till slut gick det ju inte...

Nu är det bara att vila sig i form...till imorgon bitti...

Th är laddad till tänderna och med toalettnycklarna som han ansvarar för nu i ett par veckor...städa dam och herrtoaletten, tömma papperskorgar och allmän rengöring av handfat och toalett...tur han har vanan inne sedan hemma. Ja det gäller ju att kvala in på rätt sätt...hihi

Men jag var inte lika laddad när jag upptäckte att jag knappast kunde stå på mitt vänsterben och knät värker som sjutton...fasiken vad sur man blir när kroppen inte orkar men knoppen vill. Har gått för många steg varje dag nu...runt 12.000-13.000 steg och det är för mycket för min slitna kropp.

Dessutom kändes det som boulebanan var mycket avlägsen att gå till idag och det kändes som jag skulle bestiga berg...nej det går bara inte. Jag får ta min käpp/stav och ta vår lånebil till banan då vi måste vara lite tidiga också. Surt sa räven...och lämna återbud i sista stund...inte kul.

Dessutom är vädret inte det bästa och det utlovas regn och rusk mest hela dagen. Det lottas i omgångar och damerna spelar 3 omgångar och 1 final och herrarna 4 omgångar.

Lite korv och dricka emellan varven slank ner och det är riktigt kallt idag och regnar duggar ojämt hela dagen. Jag har på mig det mesta i klädväg jag hade...fleecetröja, täckjacka och regnjacka samt regnhatt...och lite värmade rödvin innanför västen klarade man sig.



Th gjorde några bra rundor och vann 2 av fyra men hade inget med toppstriden att göra. En herre som jag inte känner alls knep 4 rundor totalt och det var rena slakten...och vilka applåder han fick.

För damerna blev det finalspel då de hade samma poäng vad jag förstod och slaget stod mellan Anna och Alice och till slut segrade Anna med en ynka poäng. Var riktigt bra boulespel så mycket kul att se på och lära.


Bland det sista jag gjorde där var att jag fastnade i en lina som de spänt upp ca 5 cm över backen för att hålla tältet på plats. Hade en himla tur ändå som var fullt påklädd och hade en stor magväska runt midjan som tämpade fallet...vantar på händerna...när jag ramlade precis platt framåt som en pannkaka...Det gick på ett ögonblick om man fattade inte vad som hänt när man låg där.

Det hade kunnat gå mycket illa kan jag säga...och huvud, panna och näsa var inte långt borta att slå i riktigt ordentligt...Ett under att jag klarade mig så bra...men idag känns det som jag har gjort en riktigt brottningsmatch...då jag har jätteont i axlarna som tog hela min tyngd och även händerna klarade sig nog tack vare mina golfvantar...och att handlederna höll...

Oj viken smäll det blev. Magen har stora blåmärken och jag är alldeles mörbultad i hela kroppen.

Ja det är tydligen livsfarligt att ta lite bilder ibland när olyckan är framme...Hann i alla fall ta bilder på de tre bästa damerna och lite herran med blandade bilder...

Tisdag orkade vi ingen bouleträning utan stod över...skulle fixa lite saker och några vänner anlände inatt...