Oj redan mitten på veckan...

Tisdagsboule som vanligt och inget anmärkningsvärt skedde...Bjöd en vän Rigo på fika imorgon onsdag då han reser hem till Norge för en ögonoperation på onsdag natt.

Sedan var vår plan tisdag att åka till några handelsträdgårdar för lite inköp av växter...igen...ja jag är ju lite knäpp på blomfronten men saknar mina trädgårdar under åren så det är ett måste för mig...Marianne och Kenneth följer oss gärna då de bedrivit handels/ekologisk trädgård i Örbyhus under många år bl.a. och även drivit blomsterhandel...och odlats ekologiska grönsaker och rensat i grönsaksland krypandes under många år. Så tufft...

Gissa om de var lika lyckliga som jag?? Marianne är från Åland...där de har en stuga och odlar olika slags växter bland bergsskrevorna...Vi tittar och fotar och kollar in allehanda växter...åh så roligt...Vi började med trädgården nära Citronmarknaden...inte så hög kvalite´men hittade iallafall en kruka till min "kryddträdgård"...Så kul att de har intresse för blommor och växter och vilka kunskaper de besitter...

Nästa anhalt blev Valentin strax innan Los Montesinos...och här kan men verkligen "äta sig mätt" genom att bara titta...men jag skulle köpa lite också. Inte enkelt beslut då jag redan ledsnat på mina hängverbena som skräpar något oerhört och torkar ut direkt...inte den växt man skall ha i Spanien.
Till slut blev det två femtunga i blått att pryda väggen i våra amplar...och klarar lite torka. Fick i alla fall inköpt det jag skulle ha.
Nu fortsatte vi till Rosa Saltsjön som då var allt annat än rosa...Det växlar från dag till dag...och idag syntes knappast saltet och inga rosa skiftningar alls. Dock bättre än tidigare i höst när vi hade fått så mycket lera under skorna så vi fick tillbringa hela kvällen med rengöring med tandpetare för att få bort allt...

Nåväl...onsdag förmiddag hade vi fikabesök av Rigo...och vi pratade bort några timmar...och en jättetrevlig förmiddag.
Tänk så många fina vänner vi har fått här i Torre...fantastiskt!!

Efter vår enkla lunch blev det diverse inköp igen...alltid något som fattas. Nu har ett fönsterlås gått sönder bl.a. så vi kollar olika fönstertillverkare. GPS visade dock fel hela tiden så vi åkte in på ett Bricolage/järnhandel och de lyckades hitta delar...till en ringa kostnad av 50 cent...och då hade han skruvat och fixat länge innan det fungerade.

Dessutom letade vi en glasmästare som hade spegelglas till en ram vi hade med hemifrån som jag fixat till hemma i en slags guldchatering jag ville ha. Jodå på vår gata fanns en sådan och han skar glaset och 5 minuter senare hade vi vår "mirror/espejo" i tavelramen. Ja ibland går det enkelt...

Ja sedan var det helt enkelt dags för en hemmakväll igen då orken var som bortblåst och man fattar inte hur trött man kan bli av att bara söka och leta saker och fixa småsaker hela tiden?? Kanske torsdag blir lugnare? Vi får väl se...