Salud La Loma och Plankstek på Hörnet...

Lördag igen och idag skall vi bara fixa lite praktisk saker på Apoteket i Bravomar...Plåster till mina tår samt stora plåster till min psoriasis...lite piller...

Kom även på att jag skulle passa på igen att ta blodtrycket när jag ändå var där för att kolla att inte trycket stigit sedan sist...då jag ju slutade med en medicin i somras som jag fick ödem av...Här kostar det heller inget för oss att ta detta och de gör det mer än gärna...

Lite bekymrad meddelar apotekarn att trycket är 170/80...så han var inte direkt nöjd...Får vänta en bra stund och provar igen 160/80...Han var inte nöjd och ville veta vad min medicin heter och vilken styrka??? Ja vilken styrka har man ju inte riktigt koll på med allt man stoppar i sig...

Vi fick åka hem och hämta medicinlistan och tillbaka igen...han kollar och läser och tittar på sin skärm och säger att nu måste jag "call doctor". Så efter samtalet säger han..."you must go doctor now"...La Loma...direkt.

Har just lämnat plånboken hemma med blåa fk-kortet och det spanska SIP-kortet...så hem igen och hämta detta samt åka till Salud = Vårdcentralen La Loma. Med mig hade jag också en lapp med mig som jag skulle visa doktorn och med stämpel på apoteket..

Bara några stycken före så jag kom fort in efter att receptionen upptäckt att min "blåa kort" gått ut i datum i går...suck...men det går bra ändå då jag har mitt spanska SIP-kort.

Inne hos den kvinnliga doktor kollade hon lappen och tog mitt blodtryck igen... lite pirrigt nu...hon visar mig displayen...145/70...alldeles normalt...suck...vilken tur. Nu gick andan ur mig ett tag...så hem och tog en kopp kaffe och en macka på stående fot.


Njuter av blomsterprakten än en gång och förundras över dessa skönheter...
Kl 16.00 skulle vi vara på "Svensken på Hörnet" och äta plankstek med Gudrun och Sören...Vi är där ungefär samtidigt...får välja plankstek med biff, fläskfile, lamm eller fisk...1/2 flaska vin per person och kaffe med dessert/chokladmoussetårta för 10 euro...Välsmakande och gott och verkligen prisvärt...

På hemvägen går vi upp till oss och smuttar på lite vin och med tilltugg...Det var länge sedan de var hos oss nu och mycket har vi hunnit fixa i lägenheten sedan de sist var här...

Supertrevlig kväll igen och vi rundade av redan vid 20.00-tiden då de fortsatte hemåt i kvällen och vi kollar på Så mycket bättre...och jag säger bara att så mycket bättre kan det inte bli med härliga vänner...god mat och många härliga och roliga skratt...som det varit denna vecka...