Söndagsboule... och Oväder i Spanien...

Söndagen blev inte som tänkt...då vi tänkte åka en sväng till Citronmarknaden...nej inte bara citroner men marknaden ligger i en gammal citronlund så därav namnet. En av de största marknaderna dock i området nära Guardamar.

Efter allt traskande på fredagsmarknaden så är mina fötter ganska möra...och efter en trevlig kväll hos våra vänner så kände jag att mina fötter var ungefär dubbelt så stora kändes det som...vågade heller inte ta av skorna för då hade jag fått gå barfora hem.

Kollar mina fötter nästa dag...min vänstra stortå ser ok ut...men den högra stortån såg inte kul ut...skinnslamsor som lossnat från tån och allehanda skavsår...baaa...inte kul alls. Så någon marknad är inte att tänka på...trava och gå i flera timmar och slita på tårna ännu mer...så det får anstå tills en annan söndag. Plåster är nu hårdvaluta här och jag har snart hela fötterna i bandage...men vad gör väl det...kul har vi ändå! Med eller utan onda tår.

Dock blev det lite boule då vi ändå måste till banan då Th fortfarande sköter toaletterna med att fylla på papper, tvål och torka lite här och där. Nu är vi ju ändå där och då vill man ju spela. Man behöver ju bara kliva runt banan så det måste jag ju kunna.

Nu är det ju ny lottning som gäller...alla behåller sitt kort de får när man kommer till banan...på baksidan stå ett nummer...sedan måste man kolla på en tavla vilken bana man skall spela på. När man hittar sin bana så kollar man in om man har jämt eller udda nummer. Jämna spelar mot jämna och udda mot udda vilket innebär att man byter med/motspelare efter varje runda.

Ingen fattade väl riktigt utan tittar på sitt kort som vanligt och går till sin bana som vanlig och ingen fattar "nada"...Nähä vi får gå tillbaka till tavlan och där står det angivet vilken bana vi skall spela på...så tillbaka igen.

Kul med lite nytt men rörig början. Trevlig början med en trippel med Ulla och Ninez och den andra rundan spelade jag med Madde och mot oss Tord och Björn...gick inte riktigt lika bra men vi hade många bra "lägg" så vi var nöjda ändå. Resten av dagen lite fix hemma...

Måndag har vi planerat att åka till Iberdrola/elbolaget för att skriva om vårt elavtal till dag/nattaxa...samt boka tid för influensaspruta på VC...men vädergudarna ville annat...

Vilket herrans regnande det varit halva natten och morgonkulan...sällan skådat väder i Torre kan jag säga...Skolorna är stängda, konsulatet stängt, bussarna har slutat gå och det råder nästan undantagstillstånd...så inte ger man sig ut frivilligt...

Det är blött ute och fuktigt i luften inne så nu får vi dra på "Dry" på vår luftvärmepump...vilken jädrans flyt vi haft som fick den installerad alldeles nyligen.

Vi har en vilodag idag måndag men mot eftermiddagen längtar vi ut och det har slutat regna. Behöver svart sytråd då jag håller på att lägga upp ett par byxor...så jag linkar ut med mina ömma tår och går till kinesbutiken helt nära oss och där finns ALLT och lite till.

Tar även svång till Consum för lite småinköp...börjar regna igen så tur jag har regnjacka på men Th går i samma kläder oavsett väder...skjorta och väst...tur att jag ialllafall man har paraply och kläder efter väder.

Vi tar även sväng efter vår strand Los Locos och tittar på förödelsen efter ovädret...ja värre saker kan hända. Vi bor högst upp i vårt hus...så här kommer det inte sippra in vatten i första taget...hoppas vi...Det har kommit ca 100 ml på kort tid och det är oerhört mycket vatten...

Ja nu har det redan blivit måndag kväll och imorgon är det dags för boule igen om inte banorna ser ut som simbassänger som de gjorde idag då det var tävling på banan. Dessvärre blev den inställd både för damer och herrar på Rosaleda och Torro del Morro då vädergudarna svikit...

Nu blir det vanlig måndagkväll med lite TV-tittande och vår Telia Play fungerar alldeles utmärkt utan krångel både direkt och på Play...Ikväll ser vi "Vår tid är nu" igen...trevlig serie och underhållning även i Spanien.