Spel påMarquesa Golf course...

Vid besök I Quesada häromdagen bokade vi "teetime" på Marquesa golfbana...trots mitt knäproblem med förslitning av menisken mm och en förkylning jag fick häromdagen så jag var ganska trött i kroppen och min tå är fortfarande ett stort problem. Är ändå så sugen på att spela även om jag inte direkt orkar runt ens en 9-hålsrunda ens med golfbil...men vad gör väl det?? Bara lusten finns!! Efter 5-6 rundor i år har man inte mycket muskler kvar heller...i vänster ben.

Vädret var helt enkelt strålande sommarväder och 25-26 grader och himlen helt klarblå.


Vi blir upphämtade kl 13.00 efter att vi ätit lättlunch hemma hos oss...min mage klarar inte stora måltider och ej heller strax innan en golfrunda...

Vi tar varsin fika Th och jag Cafe con leche, medan våra vänner äter en stadig lunchtallrik...harmbugare med pommes...


Vår starttid låg sent...kl 15.54 så vi hoppades innerligt att vi inte blir 4 i bollen för då kommer det att ta tid om vi skall hinna in...innan mörkrets inbrott...Yes vi betalar vår greenfee, vår "buggy" och vår försäkring för 1,5 euro för säkerhets skull...allt kan ju hända på en golfbana. Är ju inte heller medlemmar i Spaniens Golfförbund så detta måste man betala.

Vi är tidigt vid hål 1 och den svenska marschall vi hade fick mycket att stå i då vi fick invänta några tävlande som skulle passera hål nr 1...efter många och långa diskussioner kom vi äntligen i väg...vilken härlig känsla...att slå ut igen på första hålet...Kjell startar från gult och TH och jag spelar från rött...

Banan är slät och knappast något kuperad och jag kände ändå att slagen fanns där men inte orken...då efter ca 6 hål försvann orken helt även efter extraintag av energibars och banan och slagen börjat gå snett och vint som de gör när tröttheten kommer... Kjell och Thomas spelade bra och jag kände mig nöjd trots allt. Mitt mål var att orka komma runt med ett knä som håller ihop...och chipparna satt som "en smäck" vilket de inte gjort de få spel jag gjort i sommar...

Efter ett par timmar var vi på 9:e hålet och efter avslutad runda så vann Kjell med några poäng före Th och jag var åtskilliga poäng bakom men det kändes ändå som en seger att våga utmana mig själv och mitt knä mm...

Efter avslutad runda beger vi oss till Zeniamar för att lämna tillbaka klubbor som Kjell fått låna av Janne...så en snabb sväng dit innan vi blev hemkörda till vårt...

Vi åt något enkelt och snabbt hemma och somnade gott...Imorgon väntar ny träningsrunda med bouleklubben i Rosaleda...och grillkväll hos oss på balkongen.