Uppe tidigt...sent i säng!

Onsdag är vi (iaf jag)uppe i ottan...kl 06.30 är tidigt för mig...men vi har mycket att göra och ingen tid att spilla...

Kl 09.00 skall vi få låna vår väns bil för att köra runt och göra diverse ärenden...Vi far söderut på lite olika ställen att försöka hitta det vi söker...inte enkelt alls...och inga direkta objekt vi gillar. Kl 11.00 är vi hos ett par vänner i Rosaleda som har haft hand om våra blommor under den tid vi varit hemma...Det är både julstjärnor, hibiskus och orkidéer för att nämna några. Hela bilen full med blommor och blomjord mm. Hem och äter lite lättlunch...


Kl 14.30 är det dags för besök på Salong Margaretha för att permanenta håret...hos min favoritfrisör i Torre...Jan...som är från England och en mycket trevlig kvinna och kunnig...till skillnad mot den som klippte mig i Sverige för dryga månaden sedan då det såg ut som jag klippt mig själv...ojämt...både här och där...Jan är en toppenfavorit förutom Ålandsfrissan...Dock kostar det ju bara 54 euro i Spanien och då är de är dyra??...hör och häpna...mot i Sverige ca 1500 kr...vilka kontraster.

Kl 17.00 var jag äntligen klar och jättenöjd men Jan kunde inta klippa för det var så ojämt så det gick bara inte...virvlar åt alla håll...Nu måste håret få växa ut igen...och jag får gå dit innan vi åker hem och jämna till det värsta...suck för "cykelreparatörer".

Maken hämtade upp mig och vi fortsatte våra irrfärder norrut...köpte blommjord och kollade lite väster också...Kl 19.00 var vi hemma och trötta var vi båda...Vi orkar bara äta lite lätt och kolla Kockarnas Kamp mm innan vi somnade...Dessförinnan har vi röjt på balkongen...slängt tråkiga växter, satt lite nya och ansat och fixat...och flyttat runt.

Torsdag är det dags igen...att äntra boulebanan. Jisses vad kul det var och hur dålig man är...inga självspelande klot direkt. Första rundan var total katastrof för mig i alla fall...Vi låg under med 12-0 innan jag äntligen kunde koncentrera mig på spelet och det slutade med 12-9...så ett rejält uppsving i elfte timmen...men lämnade mycket i övrigt att önska. Men...vi hade trevligt på rundan och många glada skratt...det gör nästan hela ens dag.

Nästa runda blev något bättre då jag värmt upp mina klot i alla fall och det blev ganska jämt i slutändan...pokulerar med gamla boulevänner och hälsar på den nya ordföranden Anders sedan Benny avgått...känns lite omvälvande då Benny varit så bra så länge vi har varit med...Ja allt har ju sitt slut och även ordförandeskap

Efter boulen åker vi iväg direkt för att kolla nya objekt...som vi var intresserade av från norr till söder...men är till slut är vi på det klara med vad vi ville...men måste tänka till en gång extra.

Fredag morgon vet vi vad vi till och styr kosan söderut igen...ute och provkör...skriver kontrakt och betalar "deposit"...Nu har vi skaffat en ny familjemedlem...en Ford Fusion...från 2007. Diesel och gått 11.700 mil...stor och rymlig...lätt att ta sig in och ur...Den känner vi väl och är komfortabla med så vi måste bestämma oss till slut och så fick det bli.

Ringer våra vänner i Rosaleda och lämnar tillbaka lånebilen...går hemåt och njuter på balkongen...innan vi återvänder till Rosaleda och vänner där bjudna på lite vin med tilltugg.


Tyvärr missade jag mötet med ett antal boulekvinnor som skulle fira Internationella kvinnodagen...kl 14.00 på Sportsbar. Jag hann bara inte fram och tillbaka...flera gånger denna dag...och vara på flera ställen samtidigt. Sorry alla "medsystrar" men ibland räcker inte tiden till allt man vill...

Gluttar en liten stund på skidskytte på TV innan vi beger oss igen...kl 17.30...träffar på våra grannar och pratar bort en stund då vi planerar lite aktiviteter tillsammans...

Väl framme i Rosaleda blir vi varmt välkomnna och inmundigar som alltid både vått och torrt...Supertrevlig kväll...igen...Är hemma kl 22.30...med många steg i benen...Glada och lyckliga att vara och bo här till och från.