Flaskspel/Tomteboule och Advent mm...

Torsdagsboule och ganska svettigt och varmt så jag fick åka hem och äta lunch och duscha innan jag skulle på ryggbehandling på Nordic Fysio...Denna dag var det dags att scanna min rygg och hitta det onda som finns kvar...
 
Under tiden hade maken hittats av goda vänner helt nära så efter min behandling var det dags att ta en eftermiddagsfika där... Kvar var sedan att handla lite mat och förnödenheter till helgen...och fixa lite fisksoppa till middag...Lite svårt att få bra smak på den men lyckades till slut...
 
Fredag dags för yoga igen och idag har himlen öppnat alla sina portar...4 st lyckades ta sig dit men 2 kom inte utanför dörren...Det regnade rejält och bra regnkläder var ett måste... Åkte en sväng till C&A som hade "tokrea"...70 % på massor av kläder...så två tröjor och en blus för 9,90 euro... Toktrött men orkade iallafall se Idol innan vi somnade ovaggade.
 
Trött och ont överallt men det var städdags hemma och lite adventspynt här och där...och lite härliga julblommor...och till slut blev det klart med!! Söndag är det dags för Tomteboule och Flaskspel/Tävling...sammanlagt ca 25 personer som håller avstånd. Endast ca 10 grader när vi åke hemifrån och klädde oss därefter...med långärmat, långbyxor tröja och jacka, tomteluva mm...och munskydd och solglasögon.
 
 
 
Gissa om var svettig efter en liten stund då solen gassar på och de flesta har shorts och linne och tunna kläder...Jag fick lida pin och var nästan svimfärdig...3 spel med varierande längd och hade inget med tätstriden att göra. Första spelet fick jag spela med en dam som knappast hållt i en bouleklot att tävla mot några av de bästa och mest rutinerade spelare...Klart det slutade 13-0...i första omgången.
 
 
Sedan blev resultatet lite bättre...men långt ifrån täten. Sista rundan var den roligaste och mest krävande där vi förlorade med 11 mot segrarna 13 poäng. Maken vann en flasta vin i vinlotteriet men hade tyvärr inget med själva tävlingen att göra... Hem och duscha igen och sedan åka och hämta jultallrikar på Svensken på Hörnet...
 
 
Vi köpte 4 portioner för oss 6 personer...Det räckte gott och väl och skönt att slippa laga egen mat...Vi får bara vara 6 personer hemma hos...så det håller vi noga på!! Nu var vi alla rejält hungriga och hade en trevlig kväll tillsammans med 4 st andra...i närheten av Rosaleda. Jag har jätteont i ryggen idag så jag valde att köra bilen hem istället för att gå...Ryggsmärtorna varierar lite dag för dag men generellt mycket bättre än tidigare. Alla dagar är dock inte rosenröda...
 
 
På kvällen fick jag en riktigt rejäl allergiattack av något som jag inte ens visste var det kom ifrån.???Näsa och ögon rinner som en vattenkran...och jag har inga allergipiller kvar... Idag måndag var det bara att åka till Farmacia och köpa nya piller...efter att vi gjort lite ärenden på vägen... På eftermiddagen kom våra vänner från Zeniamar och fikade i solen på balkongen...ca 21 grader och toppenväder även idag...De reser hem imorgon bitti tidigt...
 
Tog det lugnt sedan medan maken tog en promenad till "Hörnet" och lämnade tillbaka en låda som vi fått maten i...Jag vilade mig i form...och hoppas på att bli lite piggare...att ha allergi är ingen lek och tröttheten är ibland bedövande på många vis... I morgon är det 1 december och vi är nu inne i en riktig jul/vintermånad även i Spanien...men vädret är allt annat än dåligt så vi njuter...av blå himmel och en sol som värmer...