Petanca och knäproblem mm...

Torsdagsboule igen och det kändes helt ok den första omgången...men andra omgången kändes inget vidare...nu har mitt höger knä börjat krångla men tänker att det går väl över...

Äter lite lunch hemma och funderar på vad vi skall sikta in oss på den sista veckan och vad behöver vi göra??? Bestämmer oss för att åka till Dechatlon i La Zenia för att inköpa lite fritidströjor mm...sagt och gjort...

Där träffar vi på våra absolut närmaste grannar som vi inte sett till eller pratat med på nästan en månad...vi har tydligen helt olika dygnsrytm...Trevligt Västeråspar som bor mittemot oss på samma plan så lite dråpligt att träffas här...Nu bestämmer vi att att ses på lördag för annars blir det tydligen inte av...bor för nära helt enkelt!!

Går runt en stund och sedan smäller det till i mitt högerknä...lät som bryter av en gren mittitu och nu är det "prolemas"...nu blir jag ju ståendes igen och ont gör det...får ta mig ut till bilen och nu börjar det svullna rejält och ont gör det...Åh...fasiken dags igen.

Resten av kvällen är inte kul och man vet inte i vilken ställning man skall sitta eller hur man skall somna. Till slut slocknar man ändå...

Dagen efter är det dags att åka och låna ett par kryckor av vår fina vän...Jag äger gåstavar men det är inte riktigt samma sak...man vilar rygg och kropp betydligt bättre med kryckor...Resten av dagen får man hålla sig i stillhet men hur svårt är inte det??

Lördag är det ju dags att träffa våra grannar vid 14-tiden...och vi hänger nästan på låset.



Lite cava med tilltugg och njuta den härliga solen på deras balkong. Nu har knät börjar lägga ner sig i svullnad men det är ju ont fortfarande så jag klarar att sedan gå till "Hörnet" för att äta Plankstek. Klarar promenaden trots allt genom att gå sakta så vid 16-tiden är vi där.

Lite kända ansikten som alltid och många nya...Gott som alltid och lite rödvin därtill smakade gott!


Därefter beger vi oss till restaurang 222 DosDosDos för att ta en gin och tonic i kvällssolen. Ja man klarar mycket bara man vill så jag lyckades ta mig dit också...med hjälp av mina gåstavar.

Därefter blev det hemgång och en tidig kväll...för oss... Nu laddar vi för morgondagen då vi skall vara kl 14.00 i stan på en restaurang i stan...Andaluzia...

Åter igen en supertrevlig eftermiddag och kväll...i Spanien!!