Middag hos ny/gamla vänner och Årsmöte i Rosaleda Petanca på The Place

Vår kalender är ganska fullbokad fn men i torsdags fick vi till en kväll där vi alla var lediga för att ses hos ny/gamla vänner på Jose Cela i Rosaleda. Vi tog bilen större delen dit för att spara min rygg mm och hem gick vi förståss så maken får koppla av ibland...Han kör ju ganska ofta nu för tiden vilket jag skulle kunna göra men han har ännu inte släppt in mig på förarsidan...så vi får väl se när det blir min tur att vara chaufför??

Hos A-S och Lasse och även Sören och Gudrun som var bjudna blev det en god GT i den fina trädgården med massor av plats och växter...i härlig miljö. God gratäng med kött och paprika samt välsmakande rödvin därtill. Efterrätt typ en panacotta med egenodlad passionsfrukt...Jättegott!!


Fredag var det dags för Årsmöte med Rosaleda Petanca. Sammanlagt 75 personer medverkade både på årsmötet och middagen utav ca 180 personer. Mycket formellt möte blev det och just att ordföranden blev vår förre sedan tidigare Benny...som de flesta önskade förståss men inte alla.

Maten var av varierande karaktär...vi kunde välja på kött, med bea och/eller pepparsås eller fisk med potatispure´ med smält smör (i massor på min tallrik) sallad och ärtor. Jag valde det senare då jag inte äter kött särskilt ofta och inte i officiella sammanhang då min magen inte klarar av att smälta.

Efter maten blev det kaffe och efterrätt och en orkester som spelade levande musik...men tyvärr blev det ju lite svårpratat då alla är i pensionsålders eller äldre så mycket pratat blev det dock inte. De som hade hörapparater fick plocka av sig sina pga det höga ljudet. Annars en mycket trevlig tillställning och alla var nöjda.


Min make hade köruppdrag även i kväll och det blev i ett par omgångar dit och en bil hem då några valde att gå ner...i alla fall nedförsbacke och de ville själva...annars var det inte problem att köra några kilometer. Slutet gott allting gott på ännu en trevlig och intensiv vecka är till ända...